Volkswagen zaprezentował odświeżonego Golfa
W kwaterze głównej Volkswagena odbyła się dziś oficjalna premiera zmodyfikowanej wersji najpopularniejszego modelu niemieckiej marki. Wśród nowości warto wspomnieć o nowej generacji silników TSI, nowych systemach asystujących oraz nowym systemie informacyjno-rozrywkowym.
Podczas odbywającej się dziś prezentacji odświeżonego modelu Volkswagen zaprezentował od razu wszystkie wersje nadwoziowe - trzy- i pięciodrzwiową, a także kombi (Variant). Ponadto zaproszeni goście mogli zobaczyć poliftingowe warianty sportowego Golfa GTI oraz ekologicznego Golfa GTE.
Zmiany stylistyczne, co już jest tradycyjne w przypadku niemieckiej marki, są nieznaczne. Wśród zmienionych elementów znajdują się przedni i tylny zderzak, nowe reflektory halogenowe z diodowymi światłami do jazdy dziennej, nowe reflektory LED-owe zamiast ksenonowych, nowe błotniki z przodu, nowe tylne lampy w technologii LED (seryjne we wszystkich wersjach Golfa), a także nowe – wzory obręczy kół z lekkich stopów oraz lakiery.
Wewnątrz Golfa z rocznika modelowego 2017 pojawiły się nowe dekoracyjne panele i wzory tapicerki. Nowe są także cyfrowe wskaźniki oraz elementy obsługi. Ich głównym elementem jest zastosowany po raz pierwszy w tym modelu Active Info Display z większym, 9,2-calowym ekranem dotykowym oraz pierwszy w Volkswagenie system multimedialny sterowany gestami ("Discover Pro"). Wzbogacono ponadto zakres usług internetowych i aplikacji.
Golf po modernizacji zyskał także nowe systemy wspomagające kierowcę podczas jazdy. Nowością są funkcja hamowania awaryjnego (City) z nowym systemem rozpoznawania pieszych, nowy asystent jazdy w korku (częściowo automatyczna jazda do prędkości 60 km/h) oraz – także nowy w tym segmencie aut – Emergency-Assist.
Oprócz nowoczesnych systemów elektronicznych nowego Golfa wyposażono w zmodernizowane silniki TSI z rodziny EA211. Debiutuje nowa benzynowa jednostka turbo z bezpośrednim wtryskiem benzyny – 1.5 TSI Evo. Jest to czterocylindrowy silnik o mocy 150 KM wyposażony w system odłączania cylindrów (ACT). Maksymalny moment obrotowy tej jednostki, wynoszący 250 Nm, osiągany jest już przy 1500 obr/min, a średnie spalanie ma wynosić 4,9 l/100 km.
W ofercie pojawi się również wersja Blue Motion z silnikiem osiągającym moc 130 KM i maksymalnym momentem obrotowym równym 200 Nm (1400 obr/min), w której zastosowano system spalania oparty na tzw. cyklu Millera. Średni apetyt na paliwo tej wersji silnikowej ma być jeszcze niższy i ma wynosić 4,6 l/100 km. Po raz pierwszy jednostka 1.5 TSI Evo będzie wyposażona w rozszerzoną funkcję "żeglowania" – po zdjęciu nogi z pedału gazu silnik zostanie całkowicie wyłączany. Dotychczas było to możliwe jedynie w samochodach z hybrydowym zespołem napędowym.
Volkswagen zaaplikował także dodatkową porcję mocy Golfowi GTI. W wersji podstawowej będzie on teraz rozwijał 230 KM oraz 245 KM w wariancie GTI Performance.
Nową konstrukcją jest także dwusprzęgłowa, 7-biegowa przekładnia DSG. Jako bardziej efektywna będzie stopniowo zastępowała w Golfie wszystkie 6-biegowe przekładnie DSG.