Volkswagen zapowiada małego crossovera
Volkswagen na salonie w Genewie zaprezentował koncepcyjną zapowiedź małego crossovera na bazie Polo. Sporym zaskoczeniem jest jednak, iż Volkswagen T-Cross Breeze jest kabrioletem.
Segment małych, miejskich crossoverów szybko się rozwija, więc większość producentów chce mieć swojego przedstawiciela w tej klasie aut. Wprawdzie Volkswagen oferował uterenowioną lekko odmianę Polo (Cross Polo), ale zbyt chyba bliskie pokrewieństwo sprawiło, że jakiegoś wielkiego sukcesu nie było. Teraz niemiecki koncern planuje wprowadzić specjalnie skrojony pod ten segment rynkowy model. Pewnym zaskoczeniem jest fakt, iż pokazany w Genewie koncept jest kabrioletem. Jak do tej pory bowiem odmiany crossoverów czy SUV-ów z otwieranymi dachami raczej słabo się sprzedawały. Ciekawe, czy to tylko takie widzimisię projektantów przy tworzeniu tego konceptu, czy jest to zapowiedź, iż możemy się spodziewać również takiej wersji nadwoziowej.
T-Cross Breeze to także nowe rozwiązania stylistyczne, które być może zostaną zaszczepione w niedalekiej przyszłości w nowych modelach Volkswagena. Mamy więc bardzo szeroki grill połączony z wąskimi reflektorami, poniżej światła przeciwmgielne z ledową obwódką, a z tyłu również ledowe światła. Jak przystało na crossovera są liczne osłony podwozia, dodatkowe listwy czy progi.
Koncepcyjny model mierzy 4.133 mm długości, czyli jest odrobinę dłuższy od wesji Cross Polo, a rozstaw osi mierzący 2.565 mm powinien zapewnić wystarczającą ilość miejsca wewnątrz dla czwórki dorosłych osób. Wnętrze tego Volkswagena niemal całkowicie pozbawione zostało konwencjonalnych przycisków i pokręteł. Wszystkimi funkcjami pokładowymi można zarządzać poprzez ekran dotykowy, który został zaprezentowany w styczniu na wystawie nowych technologii CES wraz z konceptem Budd-e.
Prototypowy crossover Volkswagena napędzany jest litrowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym o mocy 110 KM i maksymalnym momencie obrotowym 175 Nm. Napęd na koła przedniej osi przenoszony jest za pośrednictwem siedmiostopniowej przekładni dwusprzęgłowej DSG.
Ważący 1.250 kg Volkswagen T-Cross Breeze do prędkości 100 km/h przyspiesza w 10,3 sekundy, a jego maksymalna prędkość wynosi 188 k/h.
Volkswagen nie zapowiedział jeszcze, kiedy możemy spodziewać się nowego modelu na bazie tego prototypu. W obliczu sporego boomu na tego typu auta i chęci niemieckiego koncernu, by zostać światowym numerem jeden, można przypuszczać, że wersję produkcyjną ujrzymy dość szybko.