Volkswagen XL1 już w fazie testów - wejdzie na rynek?
Długo wyczekiwany prototyp XL1 z 1,0-litrowym silnikiem trafi do produkcji - to oficjalna informacja. Wielu sceptyków wróżyło, że ten dość nietypowy samochód nigdy nie wejdzie do seryjnej produkcji, a tu proszę - Volkswagen przeprowadza właśnie ostateczne testy modelu.
Cały projekt rozpoczął się od projektu noszącego nazwę L1, który został zaprezentowany w 2009 roku. W zeszłym roku zaś pokazano ostateczny projekt o nazwie Formula XL1. Prawdopodobnie ostateczna wersja pod względem wyglądu nie będzie się znacząco różniła. Pozostanie również nazwa - Volkswagen XL1.
Przypomnijmy, że zaprezentowany w zeszłym roku w Katarze futurystyczny model spalał zaledwie 0,9 l/100 km. Model ostateczny ma osiągnąć wynik średnio 0,8 litra na "setkę". Różnica 0,1 litra to drobnostka, a wynik nawet 1 litra na 100 km byłby wręcz rewolucyjny. Z chęcią przekonamy się, czy w fazie testów uda się uzyskać taki wynik.
Główną jednostką napędową jest dwucylindrowy silnik 0.8 TDI, który jest w uproszczeniu połówką wielkoseryjnego silnika 1.6 TDI grupy VW. W Volkswagenie XL1 silnik ten rozwija moc 48 KM, zaś silnik elektryczny który z nim współpracuje ma 27 KM.
Auto trafi na rynek w 2013 roku. Niestety, tak jak można się było tego spodziewać, jedynie w limitowanej edycji.