Volkswagen Up! Blue E-motion
Nie ulega wątpliwości, że przygotowywany przez Volkswagena mały Up! będzie zapewniał swoim użytkownikom bardzo ekonomiczną jazdę. I choć już bazowe wersje tego niewielkiego modelu zużywać będą śladowe ilości paliwa, prawdziwym „oszczędzaczem” ma być wariant hybrydowy.
Według brytyjskiego portalu Autocar, inżynierowie niemieckiej marki przygotowują wersję Blue E-motion, która zagwarantuje średnie spalanie niższe od wartości 3 l/100 km. Nieoficjalnie wiadomo, że odmiana ta otrzyma układ napędowy z przedstawionego niedawno prototypu XL1.
Jeżeli konstruktorzy Volkswagena rzeczywiście „przeszczepią” napęd ze wspomnianego konceptu, ultra-oszczędny Up! wprawiany będzie w ruch 47-konnym silnikiem spalinowym (a dokładnie 2-cylindrowym dieslem) wspomaganym 27-konną jednostką elektryczną.
Standardowe warianty napędowe Up’a! powinny ujrzeć światło dzienne podczas jesiennego salonu Frankfurt Motor Show 2011. Debiut odmiany Blue E-motion powinien nastąpić w ciągu kilku najbliższych lat.