Volkswagen Twin-Up - elektryk w parze z dieslem
Volkswagen postanowił pochwalić się nowym modelem koncepcyjnym, który zapewne już wkrótce trafi do produkcji. Mowa tu o modelu Twin-Up z napędem hybrydowym bazującym na silniku Diesla oraz jednostce elektrycznej.
Volkswagen Twin-Up waży 1205 kilogramów i posiada zbiornik paliwa o pojemności 33 litrów oraz zestaw baterii 8,6 kWh. Jeśli chodzi o silnik, Volkswagen zastosował niewielki dwucylindrowy silnik wysokoprężny common-rail o pojemności 800 cm3 ze znanego już modelu XL1. Silnik ten produkuje niespełna 50 KM oraz 119 Nm momentu obrotowego i współpracuje z silnikiem elektrycznym o takiej samej mocy i momencie obrotowym 139 Nm.
Cały system pracując w tandemie generuje moc maksymalną na poziomie około 75 KM oraz moment obrotowy 214 Nm. Wszystko trafia oczywiście na przednie koła za pośrednictwem 7-biegowej skrzyni dwusprzęgłowej. Jeśli chodzi o osiągi, Volkswagen Twin-Up potrzebuje 8,8 sekundy na sprint od 0 do 60 km/h, zaś pierwszą setkę osiąga po 15,7 sekundach. Prędkość maksymalna została ograniczona do 140 km/h.
Najważniejsze są oczywiście parametry dotyczące ekonomii i ekologii. Deklaracje producenta są jednak tak niesamowite, że aż trudno w nie uwierzyć. Otóż zdaniem Volkswagena średnie zużycie paliwa to... 1,1 l/100km. Emisja CO2 do atmosfery to 27 g/km. Na samym zasilaniu elektrycznym Volkswagen Twin-Up jest w stanie przejechać około 50 km, zaś prędkość maksymalna w takim trybie to 125 km/h.