Volkswagen Twin Up! Concept debiutuje w Tokio
Zaprezentowany w Tokio Volkswagen Twin Up! to połączenie niemal rewolucyjnej jednostki z modeli XL1 z tradycyjnym pięciodrzwiowym nadwoziem modelu Up!. Trzeba przyznać, że deklaracje producenta są naprawdę zdumiewające.
Już na początku możemy zdradzić, o co chodzi. Otóż Volkswagen Twin Up! zdaniem producenta spala średnio 1,1 l/100km emitując przy tym zaledwie 27 g/km CO2. Wyniki te są naprawdę imponujące i jesteśmy ciekawi, czy podczas testów drogowych uda się przynajmniej zbliżyć do tego wyniku. Spalanie na poziomie nawet 2 l/100km będzie nie lada wyczynem.
Volkswagen Twin Up! waży 1205 kilogramów i posiada zbiornik paliwa o pojemności 33 litrów oraz zestaw baterii 8,6 kWh. Jeśli chodzi o silnik, Volkswagen zastosował niewielki dwucylindrowy silnik wysokoprężny common-rail o pojemności 800 cm3 ze znanego już modelu XL1. Silnik ten produkuje niespełna 50 KM oraz 119 Nm momentu obrotowego i współpracuje z silnikiem elektrycznym o takiej samej mocy i momencie obrotowym 139 Nm.
Cały system pracując w tandemie generuje moc maksymalną na poziomie około 75 KM oraz moment obrotowy 214 Nm. Wszystko trafia oczywiście na przednie koła za pośrednictwem 7-biegowej skrzyni dwusprzęgłowej. Jeśli chodzi o osiągi, Volkswagen Twin Up! potrzebuje 8,8 sekundy na sprint od 0 do 60 km/h, zaś pierwszą setkę osiąga po 15,7 sekundach. Prędkość maksymalna została ograniczona do 140 km/h.