Volkswagen Tiguan - druga odsłona
We Frankfurcie debiutuje druga generacja kompaktowego crossovera Volkswagena. Nowy Tiguan jest dłuższy, szerszy, niższy, ale też lżejszy od poprzednika.
Osiem lat to sporo, a tyle dokładnie produkowano pierwszą generację Volkswagena Tiguan. Nie ma w tym nic złego, auto jest lubiane i cieszyło się całkiem sporą popularnością. Pora jednak ustąpić nowej konstrukcji wnoszącej sporo technologicznych nowinek.
Nowego Tiguana zbudowano na płycie MQB, co nie jest zaskoczeniem. Pozwoliło to inżynierom dowolnie dostosować wymiary auta. Największy przyrost (o 77 mm) zanotował rozstaw osi wynoszący obecnie 2,68 m. Zwiększyła się też długość (o 60 mm) i szerokość (o 30 mm), ale auto jest minimalnie niższe i lżejsze. Oszczędności na masie przekraczają średnio 50 kg. Zwiększenie wymiarów przełożyło się na przestronniejsze wnętrze, a bagażnik mieści teraz 615 litrów.
Stylistycznie auto upodobniono do pozostałych modeli marki. Zaokrąglone linie ustąpiły ostro załamującym się liniom i wyrazistym przetłoczeniom. Z przodu nie sposób pomylić marki, mimo zastosowania różnych zderzaków w zależności od linii stylistycznej powyżej prosta atrapa przechodząca płynnie w reflektory nie pozostawiają wątpliwości, że mamy do czynienia z Volkswagenem.
Jeśli standardowy wygląd Tiguana nas nie zadowala, możemy zdecydować się na jeden z pakietów. R-Line z dużymi, nawet 20-calowymi kołami i obniżonym zawieszeniem nada mu odpowiednio groźnego wyglądu, a pakiet off-road zwiększy prześwit do 200 mm i zaopatrzy podwozie i nadwozie w dodatkowe osłony.
W gamie jednostek napędowych znajdziemy cztery benzynowe silniki TSI (125, 150, 180 i 220 KM) oraz cztery wysokoprężne TDI (115, 150, 190 i 240 KM). Dwie najsłabsze opcje są wyłącznie przednionapędowe, pozostałe silniki możemy zamówić z napędem 4Motion korzystającym ze sprzęgła Haldex piątej generacji.
Na pokładzie znajdziemy nowy system multimedialny ze wsparciem dla Apple CarPlay, Android Auto, czy MirrorLink, szereg nowych systemów bezpieczeństwa, w tym antykolizyjny z uwzględnieniem pieszych, hamulec pokolizyjny, oraz system 4Motion Active Control pozwalający wybrać jeden z kilku trybów jazdy: drogowy, zimowy, terenowy i indywidualny.