Volkswagen T-Roc materiałem na bestsellera
Volkswagen uzupełnił gamę swoich SUV-ów i crossoverów o kompaktowy model, który z miejsca trafił nie tylko do grona faworytów do zdobycia pozycji lidera w swojej klasie, ale także do najważniejszych modeli w gamie niemieckiej marki.
Volkswagen T-Roc, pozycjonowany poniżej Tiguana, mierzy 4234 mm długości, a więc jest krótszy od swojego starszego kuzyna o 252 mm. Rozstaw osi wynoszący 2603 mm powinien zapewnić sporą ilość miejsca w kabinie, a bagażnik przy rozłożonych wszystkich fotelach ma pojemność 445 l, zaś w konfiguracji dwumiejscowej - 1290 l.
Pod względem stylistycznym znakiem rozpoznawczym nowego Volkswagena powinna być szeroka atrapa chłodnicy z zintegrowanymi głównymi reflektorami oraz LED-owe światła do jazdy dziennej. W opcji dostępne będzie dwukolorowe nadwozie z trzema lakierami dachu - czarnym, białym bądź brązowym.
We wnętrzu użyto całą najnowszą technologię, jaką obecnie posiada Volkswagen. W standardowych wersjach na konsoli środkowej znajduje się 6,5-calowy ekran, jednak w bogatszych odmianach przekątna wyświetlacza multimedialnego ma 8 cali. Z kolei 11,7-calowy, cyfrowy panel z zegarami zastąpił zegary analogowe. Wśród dostępnych rozwiązań znalazła się także ładowarka indukcyjna dla mobilnych urządzeń pasażerów tylnych siedzeń.
Trzy wersje benzynowe oraz trzy wysokoprężne będą dostępne w momencie debiutu rynkowego T-Roca. Podstawowa wersja napędzana jest litrowym silnikiem TSI o mocy 114 KM, z napędem na przednie koła oraz 6-biegową skrzynią manualną. 1,5-litrowy silnik TSI o mocy 148 KM będzie mógł być połączony z 6-biegowym manualem (napęd na przód) bądź 7-stopniową przekładnią DSG (napęd na cztery koła). Z kolei topowa odmiana napędzana jest dwulitrowym silnikiem TSI o mocy 188 KM, napęd trafia na obie osie za pośrednictwem przekładni DSG.
Zwolennicy diesli mogą wybierać spośród 1,6-litrowego silnika o mocy 114 KM oraz dwulitrowej jednostki o mocy 148 i 188 KM. Tak jak w przypadku odmian benzynowych dostępne będą różne kombinacje skrzyń biegów oraz napędu na przód bądź wszystkie koła.
Oficjalną, światową premierę Volkswagen T-Roc będzie miał podczas wystawy we Frankfurcie, a do sprzedaży na pierwszych europejskich rynkach trafi przed końcem roku. Ceny nie są jeszcze znane.