Volkswagen T-Cross, czyli najmniejszy SUV z Wolfsburga
Nie zakończona niedawno wystawa w Paryżu, a trzy miasta na trzech różnych kontynentach - Amsterdam, Szanghaj oraz Sao Paolo - są miejscem prezentacji najnowszego modelu w gamie Volkswagena, będącego jednocześnie najmniejszym, miejskim SUV-em tej niemieckiej marki. Taki wybór miejsca prezentacji ma podkreślać, jak ważnym modelem będzie Volkswagen T-Cross.
Volkswagen T-Cross zbudowany został na modularnej platformie podłogowej MQB. Nadwozie mierzące 4,1 m długości i mające rozstaw osi wynoszący 2,56 m ma zapewniać wystarczająco przestronną kabinę, w której będzie mogło podróżować w dość komfortowych warunkach pięć osób. Dla lepszej możliwości aranżacji wnętrza tylna kanapa może być przesuwana na długość 14 cm, dzięki czemu będzie można albo zwiększyć ilość miejsca na nogi tylnych pasażerów, albo powiększyć przestrzeń na nasze bagaże. Bagażnik, w układzie pięciomiejscowym, ma pojemność od 385 do 455 l. Dzięki możliwości złożenia, całkowitego albo częściowego, tylnej kanapy pojemność bagażnika można powiększyć do 1281 l.
W momencie pojawienia się w sprzedaży na europejskim rynku Volkswagen T-Cross będzie oferowany w czterech wersjach silnikowych. Podstawowy silnik benzynowy, trzycylindrowy o pojemności jednego litra dostępny będzie w odmianie 95- oraz 115-konnej. Topowy model z napędem benzynowym będzie miał pod maską 1,5-litrową jednostkę TSI o mocy 150 KM. Volkswagen wciąż nie rezygnuje z diesli, czego dowodem jest wariant z 1,6-litrową jednostką wysokoprężną o mocy 95 KM. Wszystkie wersje silnikowe będą naturalnie spełniać najnowszą normę emisji zanieczyszczeń (Euro 6d-Temp).
Standardowe wyposażenie T-Crossa będzie zawierać wiele zaawansowanych systemów wspierających kierowcę w różnych warunkach drogowych. Za bezpieczeństwo mają dbać m.in. system Front Assist z funkcją wykrywania pieszych i układem automatycznego hamowania w ruchu miejskim, system wspomagający ruszanie pod górę oraz utrzymujący auto na danym pasie ruchu. Z kolei za dopłatą nabywca T-Crossa będzie mógł także dostać asystenta parkowania czy też adaptacyjny tempomat.
Na wyposażeniu nie zabraknie także systemu multimedialnego, który zapewni łączność ze światem zewnętrznym. Elementy obsługi oraz indywidualne funkcje działają w sposób intuicyjny. Smartfony można ładować bezprzewodowo, a wygodne korzystanie z urządzeń cyfrowych umożliwiają nawet cztery wejścia USB.
Podobnie jak siostrzane Polo, z którym T-Cross będzie dzielił wiele rozwiązań, miejski SUV Volkswagena będzie produkowany w hiszpańskiej fabryce niemieckiego koncernu w miejscowości Navara. Ceny nowego Volkswagena będą się zaczynać od kwoty 17 975 euro.