Volkswagen Polo - znamy ceny
Niecałe 45 tys. zł kosztować będzie bazowa wersja silnikowa nowej generacji Volkswagena Polo, pod maską której pracuje litrowa jednostka o mocy 65 KM. Na drugim końcu cennika znajduje się wariant GTI z dwulitrowym motorem TSI o mocy 200 koni mechanicznych i ceną niecałych 90 tys. zł.
Nowa generacja Volkswagena Polo jest pierwszą, która powstała na bazie modułowej platformy MQB. W porównaniu do poprzednika kierowca i pasażerowie powinni docenić o 8 cm dłuższe i o 7 cm szersze nadwozie, dzięki czemu w kabinie powinno być znacznie bardziej przestronnie. Nie można także nie docenić większego bagażnika. Jego pojemność wzrosła z 280 do 351 litrów.
Już od podstawowej wersji wyposażeniowej (Start) na liście wyposażenia znajdziemy m.in. system „Front Assist”, który monitoruje obszar przed autem i w razie konieczności załączy hamowanie awaryjne „City”, którego częścią jest funkcja rozpoznawania pieszych. Za dopłatą natomiast można doposażyć nowe Polo m.in. w aktywny tempomat, działający do prędkości 210 km/h, asystent zmiany pasa ruchu z systemem wspomagającym wyjazd tyłem z miejsca parkingowego oraz częściowo automatyczny system parkowania „Park Assist”.
W zależności od wersji wyposażeniowej wewnątrz Polo otrzymamy system multimedialny z ekranami o przekątnej od 6,5 do 8 cala. Ponadto można zamówić system Active Info Display, czyli cyfrowe wskaźniki z grafiką o dużym kontraście i intensywnymi kolorami.
Gama silnikowa nowego Polo będzie składać się z litrowego silnika TSI w czterech wariantach mocy (65, 75, 95 i 115 KM), wspomnianej na wstępie dwulitrowej jednostce TSI o mocy 200 KM oraz 1,6-litrowego diesla o mocy 80 oraz 95 KM. W zależności od wybranego silnika może on współpracować z 5- lub 6-biegową przekładnią manualną albo dwusprzęgłową skrzynią z 6 bądź 7 przełożeniami. Dodajmy, że Polo GTI wejdzie do produkcji pod koniec bieżącego roku.
Nowy Volkswagen Polo jest oferowany w pięciu wersjach silnikowych - Start, Trendline, Comfortline, Beats i Highline, przy czym podstawowy wariant oferowany jest wyłącznie z najsłabszą jednostką napędową.