Volkswagen Polo w wersji WRC Street i Race
Podczas odbywającego się zjazdu całej grupy Volkswagena w Worthersee w Austrii, odbył się również meeting fanów GTI. Z tej okazji Volkswagen zaprezentował dwie niezwykle ciekawe odmiany modelu Polo - WRC Street oraz prototyp R WRC.
Zaczniemy od bardziej przyziemnej wersji, czyli Polo WRC Street. Nazwa może wskazywać na rajdowe auto, ale tak naprawdę jest to tylko specjalna wersja modelu, która zostanie wyprodukowana w limitowanej liczbie egzemplarzy pod koniec 2013 roku.
Auto wyposażono w tylny spojler, dyfuzor przy zderzaku, sportowe zawieszenie oraz wiele emblematów z tematem WRC na nadwoziu. Wizualnie pojazd prezentuje się świetnie i nawet zestaw naklejek, za którymi zazwyczaj nie przepadamy, jest w tym przypadku akceptowalny.
Pod maskę trafi znana już jednostka TSI o pojemności 2,0-litra produkująca aż 220 KM. W tak niewielkim aucie taka moc może dostarczyć naprawdę rajdowych emocji. Idealne autko na tor, na tak zwany "track day". Niestety więcej informacji trafi do sieci w późniejszym terminie, ale jest na co czekać.
Kolejnym modelem zaprezentowanym przez Volkswagena jest równie ciekawe Polo R WRC stworzone przez oddział Volkswagen Motorsport. Auto jest prototypem wykonanym w specyfikacji FIA. Producent chce startować w rajdach w formacie WRC, nic więc dziwnego, że już teraz chwali się swoją bronią.
Zdaniem prezesa rozwoju Volkswagena, Ulricha Hackenberga, prezentowany model to "najgorętsze Polo w historii". Nic dziwnego, gdyż auto kryje pod maską 1,6-litrowy silnik TSI o mocy około 300 KM. Auto w specyfikacji asfaltowej przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie około 4 sekund.