Volkswagen po raz kolejny odświeża model Amarok
W Volkswagenie nie uświadczymy spokoju. Ogromna oferta oraz niepohamowana chęć panowania na rynku motoryzacyjnym wymusza wręcz obowiązek odświeżania oferty. Tym razem mamy coś dla osób, które samochodu używają również do pracy. Oto odświeżony Volkswagen Amarok.
Co ciekawe, ostatnia aktualizacja oferty Amaroka miała miejsce w... listopadzie. Odświeżanie oferty co 2-3 miesiące to mimo wszystko chyba lekka przesada. W tym czasie Amarok został zaprezentowany z bazowym 122-konnym 2,0-litrowym Dieslem TDI oraz jednostką BiTDI również o pojemności 2,0-litra i mocy 180 KM.
Bazowa jednostka wydaje się za słaba? Teraz nie będzie już tego problemu gdyż Volkswagen usuwa ją z oferty zastępując mocniejszym silnikiem Diesla również o pojemności 2,0-litra i mocy zwiększonej do 140 KM. Moment obrotowy osiągnął poziom 340 Nm i jest dostępny w zakresie między 1600 i 2250 obr./min.
Zapewne nikt nie będzie tego sprawdzał z ładunkiem za plecami, ale Volkswagen Amarok z tą jednostką przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 12,6 sekundy, zaś prędkość maksymalna to 168 km/h. Mimo wzmocnienia, zużycie paliwa zostało bez zmian - przynajmniej tak uważa producent deklarując 6,8 l/100km.
Bazowa wersja dostępna jest zarówno z dwudrzwiową kabiną SingleCab, jak również czterodrzwiową DoubleCab. Do wyboru będzie również rodzaj napędu - standardowy na tylną oś oraz regulowany napęd na wszystkie koła w opcji. W opcji znajdziemy także nową nawigację RNS 510, system Park Pilot z kamerą wsteczną oraz zaawansowane ogrzewanie.
Na rynku niemieckim podstawowa wersja Volkswagena Amaroka SingleCab z pojedynczą kabiną kosztuje 24 317 euro.