Volkswagen planuje kolejne crossovery. Będą wersje coupe oraz cabrio
Volkswagen zamierza do maksimum wykorzystać obecną popularność samochodów z segmentu SUV-ów oraz crossoverów. W najbliższej przyszłości do oferty niemieckiej marki dołączą kolejne modele lub wersje istniejących już modeli z tego segmentu rynkowego.
T-Roc, T-Cross, Tiguan, Tiguan Allspace oraz Touareg – tak wygląda obecna oferta Volkswagena dla osób poszukujących SUV-a bądź crossovera. Dodajmy, że to oferta na Europę, gdyż na niektórych zagranicznych rynkach gama dostępnych modeli może się nieco różnić. I choć wydawałoby się, że każdy zainteresowany powinien coś dla siebie znaleźć, to jednak Niemcy nie zamierzają poprzestać na tych pięciu modelach i już szykują kolejne nowości ze zwiększonym prześwitem.
Najprawdopodobniej jeszcze w tym roku zobaczymy T-Roca w odmianie z otwieranym dachem. Jak dotąd żadnemu przedstawicielowi segmentu SUV-ów cabrio nie udało się odnieść spektakularnego sukcesu rynkowego i raczej mały Volkswagen takiego też nie odniesie, jednak z pewnością będzie to ciekawa alternatywa dla osób, które będą chciały wyróżnić się na drodze.
W przygotowaniu jest także Volkswagen Tarek, subkompaktowy crossover, którego docelowym rynkiem będą państwa Ameryki Południowej, a być może także Północnej. Z kolei w Chinach niebawem zadebiutuje crossover VS5. To pierwszy model wyodrębnionej ze struktur Volkswagena marki Jetta, który do sprzedaży trafi już jesienią br.
W kolejce czekają już pierwsze elektryczne crossovery submarki I.D. Pierwszym będzie I.D. Crozz, do którego rok później dołączy większy I.D. Roomzz.
W planach jest jeszcze jeden mały SUV/crossover, który miałby być pozycjonowany pomiędzy istniejącymi już modelami (T-Roc i T-Cross). Jak na razie niewiele o nim wiemy, poza tym, że jego produkcja miałaby ruszyć pod koniec 2021 r., a do sprzedaży na europejskim rynku miałby on trafić w 2022 r.
Najnowsze wieści (tym razem z Hiszpanii) mówią o jeszcze jednym SUV-opodobnym modelu Volkswagena. Miałby to być najmniejszy w stawce T-Cross w odmianie coupe. Stylistycznie możemy sobie go wyobrazić – bardziej ścięty dach, mocniej pochylone tylne słupki będą tymi elementami, którymi wariant ten będzie się przede wszystkim odróżniał od standardowego T-Crossa. Pod względem technicznym większych zmian się nie spodziewamy. Auto powstanie na platformie MQB A0. Do wyboru będą silniki benzynowe 1.0 i 1.5 TSI oraz diesel 1.6 TDI, a także manualna bądź dwusprzęgłowa przekładnia DSG. W ofercie będzie tylko odmiana z napędem na przednią oś.
Warto dodać, że na bazie T-Crossa powstała też już wersja z przedłużonym rozstawem osi. Jednak model ten będzie oferowany jedynie na chińskim rynku oraz w wybranych krajach Ameryki Łacińskiej.
Podczas gdy segment SUV-ów Volkswagena będzie się poszerzać, kilka innych modeli zniknie z oferty. O wycofaniu ze sprzedaży modeli Beetle oraz Golf Sportsvan już informowaliśmy. Najnowsze plotki sugerują, że podobna przyszłość czeka również minivana Touran.