Volkswagen Passat po zmianach jeszcze bardziej zaawansowany technicznie
Podczas zbliżającej się wystawy samochodowej w Genewie na stoisku Volkswagena będziemy mogli podziwiać najnowszą odsłonę Volkswagena Passata. Odświeżony model niemieckiej marki będzie jeszcze bardziej zaawansowany pod względem technicznym, oferując wszystkie najnowsze zdobycze techniki, jakie obecnie posiada koncern z Wolfsburga.
Volkswagen nie zdradza jeszcze wszystkich szczegółów nt. swojej nowości. Przykładowo, gdy mowa o jednostkach napędowych, wiemy jedynie, że w ofercie będą dostępne trzy silniki benzynowe (1.5 TSI oraz 2.0 TSI) o mocy od 150 do 272 KM, a także cztery jednostki wysokoprężne o mocy od 120 do 240 KM. Wszystkie silniki TSI oraz TDI będą spełniać normę Euro 6d-TEMP. Każda wersja silnikowa Passata – zarówno z silnikiem benzynowym, jak i z wysokoprężnym – będzie ponadto wyposażana w filtr cząstek stałych.
Większy zasięg hybrydowego Passata GTE
W przypadku Passat GTE, czyli hybrydy typu plug-in, większy będzie jego zasięg w trybie elektrycznym. W cyklu WLTP wynosi on około 55 km, co odpowiada ok. 70 km według cyklu NEDC. Jednocześnie Passat GTE wyposażony w silnik elektryczny i oszczędny turbobenzynowy o łącznej mocy 218 KM już dzisiaj spełnia normę Euro 6d w zakresie emisji spalin, która będzie obowiązywać dopiero od 2021 r.
Autonomiczne Funkcje jazdy
Sporo nowości znajdziemy na liście wyposażenia. W najnowszej odsłonie Passata po raz pierwszy pojawi się np. system Travel Assist, umożliwiający częściowo automatyczną jazdę z prędkością nawet do 210 km/h. Tym samym Passat, zarówno jako limuzyna, jak i kombi, będzie pierwszym modelem Volkswagena wyposażonym w to rozwiązanie.
Zaawansowane nowości
Również jako pierwszy model niemieckiej marki, Passat pojawi się na rynku z kierownicą pojemnościową. Rejestruje ona dotyk, rozpoznaje, kiedy kierowca chwycił kierownicę, dzięki temu tworzy interaktywny interfejs dla takich systemów jak Travel Assist. Kolejną nowością będzie Emergency Steering Assist, który poprzez ingerencję w działanie układu hamulcowego zwiększa bezpieczeństwo podczas manewru wymijania. Z kolei nowe, interaktywne matrycowe reflektory IQ.LIGHT-LED zapewniają bardzo dobre oświetlenie drogi.
W nowym Passacie zadebiutuje także modułowy system multimedialny trzeciej generacji (MIB3), pozwalający na korzystanie z aplikacji dostępnych na smartfonie i pozwalający dzięki temu po raz pierwszy w Volkswagenie na bezprzewodowe połączenie z samochodem. Na życzenie nowy Passat może być stale połączony z Internetem dzięki seryjnej karcie SIM (eSim). MIB3 pozwala także na korzystanie z takich technologii i usług jak np. streamingu muzyki, radia internetowego, obsługi głosowej, dostępu do usług internetowych skupionych w „Volkswagen We”, a w przyszłości pozwoli także na pobieranie danych z chmury.
Premiera Volkswagena Passata odbędzie się podczas Salonu Samochodowego w Genewie, a już w maju w kilku krajach Europy rozpocznie się jego przedsprzedaż. Na pierwsze egzemplarze będziemy musieli poczekać do września.