Volkswagen PanAmericana - przyjazny motocyklom
Zastanawiacie się jak przewieźć swoje Ducati na tor wyścigowy? Volkswagen ma dla Was rozwiązanie eliminujące konieczność wynajmowanie przyczepy.
Poprzedni Multivan PanAmericana został stworzony do jazdy w trudnych warunkach. W tym celu wyposażony był w napęd 4Motion i zwiększone o 20 mm zawieszenie. Dzięki temu pozwalał dostać się tam, gdzie zwykły Multivan miałby spore problemy, bądź najzwyczajniej na świecie musiał się poddać.
Po zaprezentowaniu dogłębnie zmodernizowanego Transportera Volkswagen odnawia wszystkie jego wersje specjalne. We Frankfurcie zobaczyliśmy ciekawy koncept o nazwie PanAmericana. Fotele lewy i środkowy z drugiego rzędu zostały usunięte, podobnie jak kanapa trzeciego rzędu, a w ich miejsce zamontowano specjalną szynę do przewozu motocykla. Za przykład posłużyło sportowe Ducati co oznacza, że wyższych terenowych i turystycznych maszyn do PanAmerciany nie zmieścimy.
Czym do końca będzie nowa PanAmericana? Dokładnie tym samym, czym była dotychczas. Model oparto na Multivanie 4Motion. Do napędu użyto silnika wysokoprężnego 2.0 TDI o mocy 204 KM i momencie obrotowym wynoszącym 450 Nm. Napęd na obie osie przenoszony jest za pośrednictwem siedmiobiegowej skrzyni DSG i mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.