Volkswagen ma sposób na rozwiązanie problemu NOx w Europie
Koncern Volkswagen przedstawił, a niemiecki Federalny Urząd ds. Ruchu Drogowego (KBA) zaaprobował środki zaradcze, jakie niemiecka firma motoryzacyjna zamierza wdrożyć, by rozwiązać problem emisji tlenków azotu (NOx) w niektórych swoich samochodach.
Od czasu ujawnienia nieprawidłowości z emisją tlenków azotu w niektórych modelach wyposażonych w silnik EA189, Volkswagen wszczął śledztwo w celu wykrycia wszystkich źródeł tych nieprawidłowości, a także rozpoczął prace, by jak najszybciej znaleźć skuteczne rozwiązanie tego problemu i wdrożyć je w życie.
Zaproponowane środki techniczne zostały już przedstawione Federalnemu Urzędowi ds. Ruchu Drogowego (KBA), który po przeprowadzeniu intensywnych badań zaaprobował je w pełnym zakresie. Oznacza to, że w stosunku do wszystkich samochodów, których dotyczy sprawa, można podjąć środki zaradcze. Właściciele tych aut zostaną poinformowani o kolejnych krokach. Aby jak najszybciej przeprowadzić akcję przywoławczą, Volkswagen rozpocznie ją już na początku 2016 r.
Jak możemy przeczytać w komunikacie na stronie niemieckiej firmy, w modelach wyposażonych w jednostki wysokoprężne EA189 o pojemności 1,2 i 2,0 litra zostanie zaktualizowane oprogramowanie. Czynność ta powinna potrwać ok. pół godziny. Nieco więcej pracy zajmą niezbędne modyfikacje w wersjach z 1,6-litrowym silnikiem. Poza aktualizacją oprogramowania bezpośrednio przed przepływomierzem zostanie zamontowany regulator przepływu powietrza. Właściciele tych modeli spędzą w autoryzowanych serwisach Volkswagena niecałą godzinę. Zgodnie z zapewnieniami koncernu, modyfikacje nie powinny wpłynąć negatywnie na moc silnika, zużycie paliwa, a także na uzyskiwane osiągi.
Wymienione wyżej rozwiązania zostaną wprowadzone na wszystkich unijnych rynkach. Po zmianach wszystkie modele mają spełniać obowiązujące w Europie normy emisji zanieczyszczeń.
Na polskim rynku Volkswagen Group Polska powiadomił już listownie właścicieli tych modeli, które będą podlegać kampanii naprawczej. Niebawem otrzymają oni kolejną korespondencję z proponowanym terminem przeprowadzenia czynności serwisowej. Cała akcja przywoławcza potrwa nawet rok. Od pierwszego kwartału 2016 r. będą wdrażane zmiany w silnikach 2.0. Do końca drugiego kwartału planuje się rozpoczęcie działań w stosunku do silników 1.2. Od trzeciego kwartału przyszłego roku aż do końca całej akcji stosownym czynnościom będą poddawane samochody z jednostkami napędowymi o pojemności 1.6 l.