Volkswagen Jetta Hybrid - subtelna rewolucja
Volkswagen jak zwykle przed Genewą szaleje z nowościami chcąc pozostać na szczycie jako lider rynku motoryzacyjnego. Dobra passa sprzyja niemieckiemu producentowi – dziś Volkswagena Golfa VII ogłoszono samochodem roku w plebiscycie Car of the Year 2013 – więc premiera hybrydowej Jetty również powinna być sukcesem.
Zdaniem producenta nowy Volkswagen Jetta Hybrid zużywa średnio 4,1 l/100km, co na papierze wygląda bardzo imponująco, ale czy realnie? O tym przekonamy się zapewne już przy okazji pierwszych jazd nowością, a do tej pory wypada wierzyć producentowi na słowo – w dzisiejszych realiach jest to niezwykle trudne.
Sercem napędu jest jednostka TSI o mocy 150 KM, która współpracuje z niewielkim silnikiem elektrycznym – cały zestaw zdaniem producenta generuje moc szczytową na poziomie około 170 KM. Wspomniany silnik elektryczny został zamontowany pomiędzy silnikiem spalinowym a 7-biegową skrzynią DSG, zaś baterie zasilające umieszczono pod podłogą bagażnika.
Producent zapewnia, że wszystko jest w pełni bezpieczne, a specjalna rama wokół baterii sprawia, że w przypadku kolizji i uderzenia w tylną część auta, cała siłą uderzenia jest kierowana w stronę struktury auta omijając baterie. Volkswagen zwraca również uwagę na nowe felgi aluminiowe „Buenos Aires” w rozmiarze 17-cali z oponami 225/45.