Volkswagen Jetta Hybrid i studyjny E-Bugster
Volkswagen wchodzi w nowy rok z dwoma, ciekawymi premierami. Światło dzienne ujrzała nowa Jetta Hybrid oraz studyjny E-Bugster. Oba samochody będą napędzane nowoczesnymi silnikami benzynowymi i elektrycznymi. Co jeszcze oferują nowe modele?
Pod maską nowej Jetty pracuje czterocylindrowy silnik 1.4 TSI (110 kW/150 KM) współpracujący z 7-biegową przekładnią DSG oraz silnik elektryczny (20 kW). Co ciekawe, nowa Jetta Hybrid może przejechać odległość dwóch kilometrów z prędkością około 70 km/h, wykorzystując tylko napęd elektryczny, który co oczywiste, nie emituje żadnych szkodliwych substancji. Przypomnijmy, że pierwszym modelem pod którego maską krył się moduł napędowy złożony z jednostki benzynowej i elektrycznej był zaprezentowany w 2010 roku VW Touareg.
Bardzo ciekawie prezentuje się nowy model E-Bugster. Wąskie szyby, niski dach i imponujące, 20-calowe obręcze zdradzają sportowy charakter auta. Niestety miłośnicy ogromnych emocji z pewnością ostudzą swój zapał zaglądając pod maskę, pod którą kryje się akumulator litowo-jonowy. Silnik elektryczny, ważący 80 kg i rozwijający moc 85 kW, pozwala na przejechanie co najmniej 180 kilometrów nie emitując substancji szkodliwych, oczywiście z rozsądną dynamiką. E-Bugster posiada system odzyskiwania energii hamowania. Gdy tylko kierowca zdejmie nogę z pedału gazu lub wciśnie hamulec, energia kinetyczna zamieniana jest na energię elektryczną i magazynowana w akumulatorze, co znacznie zwiększa dystans, jaki może przejechać to studyjne auto.