Volkswagen I.D. Buzz Cargo. Dostawcze Volkswageny też będą na prąd
Gama modeli z nowej rodziny I.D. koncernu Volkswagena w niedalekiej przyszłości ma być głównym motorem napędowym globalnej sprzedaży niemieckiego koncernu. My wciąż czekamy na oficjalne rozpoczęcie sprzedaży pierwszego modelu I.D., a na wystawie w Los Angeles pokazana została zapowiedź kolejnego, tym razem dostawczego modelu z tej serii, czyli koncepcyjnego I.D. Buzz Cargo.
Volkswagen Transporter to jeden z najpopularniejszych lekkich pojazdów dostawczych na rynku. Niemcy chcą zająć dominującą pozycję również w segmencie elektrycznych pojazdów dostawczych, w czym ważną rolę odergać ma zaprezentowany w Los Angeles koncepcyjny I.D. Buzz Cargo. Co ciekawe, choć to wciąż prototyp i wersja finalna może się wyraźnie różnić od tego modelu, to jednak widać w nim wyraźne nawiązania do Ogórka, czyli pierwszej generacji Transportera, które zostały połączone z nowoczesnymi, a wręcz futurystycznymi kształtami.
Koncepcyjny I.D. Buzz Cargo ma 5047 mm długości, 1976 mm szerokości i 1963 mm wysokości, a jego rozstaw osi wynosi 3299 mm. Model ten posiada panele solarne na dachu, które przy słonecznej pogodzie są w stanie zwiększyć jego zasięg o ok. 15 km.
Egzemplarz modelu pokazany w Los Angeles posiada w części bagażowej system półek do transportu różnych elementów, dlatego też wersja ta nie ma bocznych przesuwanych drzwi ułatwiających dostęp do środka. W tym przypadku trzeba się zadowolić jedynie szeroko otwieranymi tylnymi drzwiami. Zakładamy jednak, że kiedy model ten trafi do sprzedaży, będzie dostępny z wieloma różnymi opcjami wyposażenia wnętrza. Tak jak w każdym dostępnym dziś użytkowym modelu Volkswagena.
Ważniejszy obecnie wydaje się jednak napęd tego modelu. W ofercie mają znaleźć się różne wersje, jeśli chodzi o posiadane baterie. W podstawowej energia będzie gromadzona w akumulatorach o pojemności 48 kWh, zaś w wariancie z największym zasięgiem litowo-jonowe baterie ukryte pod podłogą będą miały pojemność 111 kWh. Oznacza to, że zasięg elektrycznego pojazdu dostawczego Volkswagena będzie się wahał od ok. 322 do nawet 550 km. Z takimi parametrami ten elektryczny dostawczak nie będzie już przywiązany wyłącznie do miast i ewentualnie ich najbliższych okolic.
Buzz Cargo będzie posiadał silnik elektryczny o mocy 201 KM i napęd na tylne koła, choć przedstawiciele Volkswagena nie zaprzeczają, że możliwa jest również wersja z napędem na wszystkie koła. Maksymalna prędkość tego modelu będzie wynosiła ok. 160 km/h.
W przypadku wersji z największymi bateriami ich naładowanie do poziomu 80% przy użyciu szybkiej ładowarki o mocy 150 kW zajmie mniej więcej pół godziny. Naturalnie baterie będą mogły być ładowane również przy użyciu standardowej ładowarki po podłączeniu do domowego (garażowego) gniazdka, jak i bezprzewodowo przy użyciu specjalnego systemu ładowania umieszczonego w podłodze.
Volkswagen I.D. Buzz Cargo ma trafić do seryjnej produkcji w 2022 r.