Volkswagen Golf VII - znamy cenę bazowego modelu
Volkswagen Golf Mk7 to denerwujące auto - wszyscy narzekają, że to nie nowa generacja a jedynie głęboki lifting obecnej "szóstki". Tak czy inaczej zapewne następca z numerkiem VII znów pobije rekordy sprzedaży tym bardziej, że ceny nowości zapowiadają się obiecująco.
Bazowa wersja Volkswagena Golfa VII z silnikiem 1.2 TSI na polskim będzie kosztować 59 990 zł co oznacza, że będzie tańsza od bazowego modelu poprzednika. Już 17 września dealerzy rozpoczną przyjmowanie pierwszych zamówień. Mimo wielu narzekań na to, że niewiele się zmieniło zapewne "nowa siódemka" znajdzie wielu nabywców.
Jeśli ktoś przespał ostatnie dwa dni i dopiero teraz dowiaduje się o tym, że VW pokazał nowego Golfa przypominamy, że bazuje on na nowej platformie MQB (Modularer Querbaukasten), która już zadebiutowała w takich autach jak Audi A3 oraz Seat Leon. Nowa „siódemka” mierzy 4255 mm długości, jest więc dłuższa o 56 mm. Również rozstaw osi się zwiększył – mierzy teraz 2637 mm, czyli o 59 mm więcej od poprzednika.
Warto również wspomnieć o bezpieczeństwie, na które Volkswagen postawił dużo uwagi. Oprócz standardowych dodatków w nowym Golfie VII znajdziemy system hamowania kolizyjnego. O co w tym chodzi? Otóż system ten w momencie kolizji aktywuje hamulce, aby zredukować siły działające na auto.
Nowy Volkswagen Golf VII będzie oferowany z dość szeroką gamą skrzyń biegów. Do wyboru będzie 6-biegowa skrzynia manualna oraz 6- i 7-biegowa dwusprzęgłowa skrzynia automatyczna DSG. Kolejną nowością są zdaniem Volkswagena dwie całkowicie świeże generacje silników benzynowych oraz Diesla. Wszystkie jednostki będą wyposażone w standardowy system Start/Stop oraz odzyskiwania energii elektrycznej. Jak donosi serwis Carscoop, na starcie w ofercie pojawią się jednostki o mocy od 85 do 150 KM.
I tak pod maskę może trafić 1,2-litrowa jednostka TSI o mocy 85 KM zużywająca około 4,9 l/100km lub 1,4-litrowy TSI o mocy 140 KM z systemem Active Cylinder Technology wyłączającym dwa cylindry, dzięki czemu średnie zużycie paliwa wynosi 4,8 l/100km. Jeśli chodzi o jednostki Dieslowskie, na starcie do wyboru będzie 1,6-litrowy silnik o mocy 105 KM zużywający około 3,8 l/100km oraz topowa jednostka w startującej ofercie - 2,0-litra o mocy 150 KM zużywająca 4,1 l/100km.