Volkswagen Golf VII z napędem 4MOTION
Volkswagen oficjalnie wprowadził do sprzedaży najnowszą wersję Golfa VII z napędem na wszystkie koła 4MOTION. Na rynku europejskim opcjonalny napęd na obie osie kosztuje średnio 1800 euro. Sprawdźmy, jak prezentuje się ten wariant, w sam raz na zimowe warunki.
Zdaniem producenta, system napędu na cztery koła 4MOTION jest "najnowocześniejszym i najbardziej oszczędnym" napędem tego typu na świecie. Za sprawą systemu Haldex, dołączanie napędu i reakcja w zależności od panujących warunków na drodze jest ekstremalnie szybka i skuteczna.
Na samym początku system napędu na obie osie 4MOTION będzie dostępny z dwoma silnikami wysokoprężnymi TDI. Będzie to między innymi silnik Diesla o pojemności 1,6-litra i mocy 105 KM z momentem obrotowym na poziomie 250 Nm. W tym wariancie przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmie 11,5 sekundy zaś prędkość maksymalna to 187 km/h. Średnie zużycie paliwa zdaniem producenta to 4,5 l/100km.
Nieco mocniejszym wariantem jest wersja z silnikiem 2,0-litra TDI o mocy 150 KM z momentem obrotowym 320 Nm. W tym przypadku sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 8,6 sekundy, zaś prędkość maksymalna dobija do 211 km/h. Deklarowane przez producenta zużycie paliwa jest niewiele wyższe i wynosi średnio 4,7 l/100km. Napęd na cztery koła 4MOTION w Volkswagenie Golf VII kosztuje dodatkowe 1800 euro.