Volkswagen Golf VII GTD oficjalnie zaprezentowany
Już wkrótce na Salonie Samochodowym w Genewie zadebiutuje najmocniejszy Diesel w ofercie najnowszego Volkswagena Golfa. Odmiana GTD dysponuje jednostką o mocy 181 KM. Sprawdźmy, czym charakteryzuje się nowy model.
Niedawno niemiecki producent zaprezentował model elektryczny Golf-e dla oszczędnych, którzy chcą tanio podróżować na niewielkich dystansach. Teraz panowie z Volkswagena pokazali coś dla osób, które chcą pogodzić oszczędzanie z ponadprzeciętnymi osiągami i emocjami. Owszem, Volkswagen Golf VII GTD to wciąż Diesel - stereotypowo powolny i mało emocjonujący samochód - ale 181 KM mocy na pewno swoje potrafi.
Pod maską gości 4-cylindrowy silnik Diesla o pojemności 2,0-litra i mocy 181 KM dostępnej przy 3500 obr./min z momentem obrotowym na poziomie 379 Nm osiąganym w zakresie 1750-3250 obr./min. W porównaniu do poprzedniego modelu, nowy VW Golf VII GTD jest o 13 KM oraz 30 Nm mocniejszy.
Moc przekazywana jest na przednią oś za pośrednictwem standardowej 6-biegowej skrzyni manualnej lub dwusprzęgłowej skrzyni DSG o 6 przełożeniach. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 7,5 sekundy, zaś prędkość maksymalna to 230 km/h. A jak prezentuje się zużycie paliwa zdaniem producenta?
W cyklu mieszanym nowy Volkswagen Golf VII GTD zużywa średnio 4,1 l/100km emitując przy tym 109 g/km CO2. Auto waży 1302 kg i zostało wyposażone w 17-calowe felgi aluminiowe z oponami w rozmiarze 225/45 oraz sportowo zestrojone zawieszenie. W porównaniu do konwencjonalnego Golfa VII, wersja GTD posiada zmienione zderzaki, większy spojler, chromowaną końcówkę układu wydechowego, dyfuzor etc.