Volkswagen Golf Variant R, GTD oraz Alltrack już w Polsce
Dość długo musieliśmy czekać na uzupełnienie oferty Volkswagena Golfa Varianta o najciekawsze modele. Niemiecki producent poinformował właśnie, że do cennika zawitały takie odmiany, jak GTD, Alltrack oraz najmocniejsza - R.
Zacznijmy od najmocniejszego Golfa Varianta, czyli odmianę R. To pierwszy model w historii z nadwoziem kombi oferowany w najmocniejszej wersji. Co ciekawe, nie jest to tylko przedłużona wersja z plecakiem, gdyż zmian wizualnych jest o wiele więcej. Zacznijmy od tylnej części, gdzie zmian jest rzecz jasna najwięcej. Po pierwsze, zastosowano nowy zderzak z serii R z lakierowanym na czarno dyfuzorem oraz czterema końcówkami układu wydechowego. Z przodu również zastosowano nowy zderzak z serii R z większymi wlotami powietrza, poprawionym grillem z literką R oraz bi-ksenonowe reflektory z elementami LED.
We wnętrzu zmian w porównaniu do konwencjonalnej wersji R jest niewiele. Producent zastosował sportowe fotele obszyte między innymi Alcantarą, kontrastujące przeszycia w szarym kolorze oraz liczne plakietki i naszywki z literką R. Oprócz tego mamy niebieskie podświetlenie ambientowe automatyczną klimatyzację, duży ekran dotykowy z systemem infomedialnym. W opcji dostaniemy skórę Nappa Carbon na różnych elementach we wnętrzu. Pod maską jest 2-litrowa jednostka TSI generująca 300 KM oraz 380 Nm momentu obrotowego, czyli to samo, co w wersji Golf R hatchback. Cena tego modelu to 164 890 złotych.
Dla spokojniejszych kierowców, którzy nadal chcą jeździć dynamicznie, ale z drugiej strony szukają oszczędności, przygotowano model GTD Variant. Oczywiście nie jest to auto sportowe z prawdziwego zdarzenia, ale łączy w sobie funkcjonalność, pojemność, dobre osiągi i niskie zużycie paliwa. Volkswagen Golf GTD Variant pod maską skrywa silnik 2.0 TDI o mocy 184 KM z momentem obrotowym na poziomie 380 Nm. Jeśli chodzi o osiągi to przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 7,9 sekundy, prędkość maksymalna oscyluje w okolicach 230 km/h. W tym przypadku równie ważne jest spalanie, a to zdaniem producenta wynosi średnio 4,4 l/100km. Cena tego wariantu to 121 900 złotych.
Przejdźmy zatem do modelu Alltrack, czyli auta skierowanego do tych, którzy od czasu do czasu chcą zjechać z twardego asfaltu. Auto posiada standardowy napęd 4MOTION, podwyższone o 20 mm zawieszenie i wiele dodatków i akcentów z tworzywa sztucznego na nadwoziu. Oprócz tego auto dostanie nowe 17-calowe felgi. Pod maską pojawi się jeden silnik benzynowy lub trzy wysokoprężne. Zacznijmy od jednostki 1.8 TSI o mocy 184 KM. Jeśli ktoś woli silniki Diesla, wybierze jednostkę 1.6 TDI o mocy 110 KM lub 2.0 TDI o mocy 150 lub 184 KM. Silnik benzynowy oraz najmocniejszy wysokoprężny będzie oferowany standardowo ze skrzynią DSG, reszta jednostek dostanie tę skrzynię opcjonalnie. Ceny startują od kwoty 107 190 złotych za wersję z silnikim 1.6 TDI.