Volkswagen Golf R Cabriolet - ostatnie tchnienie Mk6
To trochę dziwne, że producent w jednej ofercie trzyma modele z obecnej i poprzedniej generacji, ale taka jest tradycja Volkswagena jeśli chodzi o modele Golfa w wersji Cabriolet. Tym razem do oferty trafił model Volkswagen Golf R Cabriolet, czyli ostatnie tchnienie poprzedniej generacji tego modelu.
Volkswagen odsyła swoją szóstą generację Golfa do lamusa z głośnym hukiem pod postacią Volkswagena Golfa R Cabriolet. Jak donosi producent, to najszybszy otwarty Golf w historii, a pod maską gości 2,0-litrową czterocylindrową jednostkę turbodoładowaną, którą już możemy znaleźć w zamkniętym modelu Golf R.
Volkswagen Golf R Cabriolet dysponuje mocą 265 KM, która przekazywana jest na koła za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni DSG. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 6,4 sekundy, zaś prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona przy 250 km/h. Jak na niewielkie cabrio takie osiągi mogą imponować.
Auto dostanie 18- lub 19-calowe felgi aluminiowe oraz obniżone o 25 mm zawieszenie w porównaniu do konwencjonalnego modelu Golf VI Cabrio. Oprócz tego wariant R dostanie bi-ksenonowe reflektory, światła LED do jazdy dziennej, poszerzone listwy progowe, chromowane końcówki układu wydechowego, polakierowany na czarno dyfuzor oraz obudowy lusterek.
We wnętrzu znajdziemy cztery indywidualne fotele sportowe, multifunkcyjną kierownicę obszytą skórą, aluminiowe pedały oraz liczne plakietki i naszywki z literką R. W pełni elektrycznie sterowany dach można złożyć w czasie zaledwie 9,5 sekundy oraz rozłożyć w 11 sekund przy prędkości do 30 km/h. Volkswagen Golf R Cabriolet na rynku niemieckim kosztuje 43 325 euro.