Volkswagen Golf GTI TCR – gdy samo GTI to za mało...
Nie jest wprawdzie najmocniejszą odmianą Golfa dostępną w sprzedaży – miano to jest zarezerwowane dla Golfa R – jednak i tak dawka 290 koni mechanicznych w kompaktowym modelu robi wrażenie. Volkswagen Golf GTI TCR właśnie pojawił się w ofercie niemieckiej marki, a jego zaczynają się od 153 590 zł.
Volkswagen Golf GTI w odmianie TCR jest cywilną odmianą wyścigowego modelu, który dwukrotnie zwyciężał w klasyfikacji generalnej międzynarodowej serii wyścigowej TCR. W porównaniu do wersji wyścigowej, która generuje moc 350 KM i maksymalny moment obrotowy 420 Nm, Golf GTI TCR będzie nieco słabszy. Pod maską ma bowiem stado koni mechanicznych liczące 290 sztuk. Pozwoli to na rozpędzenie się do prędkości 100 km/h w 5,6 sekundy i osiągnięcie 250 km/h. Ten ostatni parametr możemy opcjonalnie podnieść do 260 km/h.
Pod względem wizualnym Golf GTI TCR będzie się wyróżniał 18-calowymi obręczami kół Belvedere (lub Milton Keynes), czarnymi obudowami lusterek zewnętrznych, poszerzonymi progami, przednim splitterem, spojlerem dachowym TCR i dyfuzorem z tyłu. Po otwarciu przednich drzwi na ziemi wyświetlać się będzie zaś logo TCR.
Volkswagen Golf GTI TCR – standardowe wyposażenie i dodatkowe pakiety
Odmiana TCR będzie wyraźnie przewyższać wariant Performance nie tylko oferowaną mocą (290 vs 245 KM), ale również oferowaną technologią, której zadaniem jest zapewnienie bezpiecznej i komfortowej jazdy. Na liście wyposażenia standardowego znajdziemy m.in. system monitorowania przestrzeni przed pojazdem (Front Assist), cyfrowy wyświetlacz zegarów (Active info Display) i w pełni LED-owe reflektory. Standardowe wyposażenie obejmuje również mechaniczną blokadę mechanizmu różnicowego przedniej osi, perforowane tarcze hamulcowe, system wyboru profilu jazdy, sportowe fotele z przodu ze specjalną tkaniną z mikrofibry, pasy bezpieczeństwa z czerwoną obwódką oraz sportową kierownicę.
Jeśli ktoś będzie chciał się jeszcze bardzie wyróżniać na drodze, będzie mógł skorzystać także z dodatkowych pakietów z powiększonymi, 19-calowymi felgami. Za kwotę 9880 zł nabywca otrzyma 19-calowe obręcze kół Reifnitz z oponami w rozmiarze 235/35 R 19, wyższą prędkość maksymalną, sportową wersję amortyzatorów, które obniżają Golfa o 20 mm i adaptacyjne zawieszenie DCC. Drugi pakiet (13 390 zł) obejmuje 19-calowe obręcze Pretoria z oponami sportowymi przystosowanymi do wyścigów (tzw. semi-slick) w rozmiarze 235/35 R 19. Pakiet obejmuje również podniesienie prędkości maksymalnej, zawieszenie obniżone o 20 mm i układ DCC. Pakiet ten zawiera dodatkowe blokady antykradzieżowe dla kół.