Volkswagen Golf GTD Variant - wszystko w jednym
Niekiedy kupując samochód chcemy, aby miał w sobie wszystko. Nie był duży, ale bardzo pojemny. Był szybki, ale mało palił. Był nowoczesny, ale nie przekombinowany. Co kupić? Na rynku już wkrótce pojawi się ciekawe połączenie tych wszystkich cech - Volkswagen Golf GTD Variant.
Oczywiście nie jest to auto sportowe z prawdziwego zdarzenia, ale łączy w sobie funkcjonalność, pojemność, bardzo dobre właściwości jezdne, dobre osiągi i niskie zużycie paliwa. Volkswagen Golf GTD Variant czerpie pełnymi garściami z odmiany hatchback i posiada tą samą jednostkę napędową, czyli 2.0 TDI o mocy 184 KM osiąganych przy 3500 obr./min z momentem obrotowym na poziomie 380 Nm dostępnych w zakresie 1750-3250 obr./min.
Jeśli chodzi o osiągi to przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 7,9 sekundy, czyli o 0,4 sekundy wolniej niż odmiana GTD hatchback. Prędkość maksymalna prawdopodobnie oscyluje w okolicach 230 km/h. W tym przypadku równie ważne jest spalanie, a to zdaniem producenta jest średnio 4,4 l/100km. Nie mogło rzecz jasna zabraknąć stylistycznych udoskonaleń, takich jak nowe zderzaki z przodu i z tyłu, grill o przekroju plastra miodu, zastosowano również listwy progowe i przyciemnione klosze lamp.
Na dachu pojawiły się relingi, z tyłu podwójna końcówka układu wydechowego, standardowe 17-calowe felgi Curtibia lub opcjonalne 18-calowe Nogaro. Obniżono również zawieszenie o 15 mm oraz zastosowano bi-ksenonowe światła. W środku mamy sportowe fotele, czarną podsufitkę, podświetlane progi i stalowe nakładki na pedały. Auto już jest dostępne na rynku w Niemczech w cenie startującej od poziomu 31 975 euro. Publiczny debiut zaplanowano na Salon Samochodowy w Genewie.