Volkswagen Caddy BiFuel z fabryczną instalacją LPG
Samochód dostawczy ma być oszczędny i pojemny. Nikt nie mówi o ponadprzeciętnym komforcie i ciekawej stylistyce gdy w grę wchodzi transport różnych materiałów i towarów. Volkswagen wyczuł potrzeby przedsiębiorców wprowadzając do oferty model Caddy BiFuel z fabryczną instalacją LPG.
W ofercie modelu Caddy znajdują się modele, które mogą być zasilane czterema rodzajami paliwa: olejem napędowym, benzyną, oraz gazem CNG i LPG. Zastosowanie alternatywnego paliwa pozwala nie tylko zmniejszyć emisję CO2 o ponad dziesięć procent, ale także obniżyć wydatki na paliwo, co jest szczególnie istotne dla przedsiębiorców, którzy chcą minimalizować koszty transportu towarów.
"Uwzględniając dzisiejszą średnią cenę 2,82 zł za litr bardzo popularnego w Polsce LPG, koszt pokonania 100 kilometrów w Caddy BiFuel wyniesie zaledwie 29 zł. To bardzo mocny argument." - twierdzi producent auta. A co zagości pod maską samochodu?
Caddy BiFuel napędzany jest silnikiem o pojemności 1,6 litra i mocy 102 KM. Auto w wersji furgon zużywa średnio 10,3 litra LPG na 100 kilometrów. Pracując na benzynie Caddy BiFuel spala na tym samym dystansie zaledwie 8 litrów benzyny. Dodatkowy zbiornik gazu ma pojemność 44 litrów i umieszczony jest pod podłogą.
Łączny zasięg auta na zasilaniu gazowym i benzynowym wynosi ponad 1100 kilometrów. Zasięg w przypadku stosowania wyłącznie gazu wynosi około 430 kilometrów. Dostawczy Caddy BiFuel Furgon dostępny jest w cenie 62 317 zł, wersja osobowa Trendline kosztuje 66 630 zł.