Volkswagen będzie sprzedawał... energię elektryczną. Ale tylko "zieloną"
Rozwój elektromobilności coraz częściej wychodzi poza sztywne ramy motoryzacyjne. Volkswagen planuje właśnie ekspansję w segmencie pojazdów napędzanych energią elektryczną, a równocześnie powołał do życia firmę Elli Group, która będzie się zajmować m.in. dostarczaniem dla właścicieli e-samochodów produktów, usług, a także energii ze źródeł odnawialnych.
Niemiecki koncern pracuje właśnie nad ofertą Volkswagen Naturstrom, która zakłada wytwarzanie zielonej energii w całości ze źródeł odnawialnych (m.in. z elektrowni wodnych) potwierdzonych przez TÜV. Co ciekawe, pozyskana w ten sposób energia nie będzie służyć wyłącznie do ładowania baterii elektrycznych pojazdów, ale będzie również trafiać do prywatnych gospodarstw domowych i to również takich, w których nie będzie żadnego elektrycznego modelu. Szczegóły dotyczące tej oferty poznamy w najbliższej przyszłości.
Podstawowym obszarem działalności nowej spółki będą jednak rozwiązania z obszaru e-mobilności skierowane do właścicieli aut napędzanych energią elektryczną. Firma będzie oferować m.in. sprzęt do ładowania (zarówno ścienne ładowarki, jak i całe stacje ładowania), dodatkowe usługi do zarządzania energią czy pakiety z poradami dla użytkowników aut elektrycznych.
Podstawowa ładowarka ścienna (tzw. Wallbox), którą będzie oferował Volkswagen, będzie dysponować mocą 11 kW i pozwoli naładować baterie standardowego samochodu w czasie od pięciu do ośmiu godzin. Natomiast mocniejsza ładowarka (22 kW) umożliwi obustronny przepływ energii. Z jednej strony pozwoli naładować baterie samochodu, ale z drugiej będzie miała możliwość przechowywania baterii zgromadzonej np. przez systemy fotowoltaiczne samochody i wykorzystania jej do zasilania domowej sieci energetycznej.
Niemiecki koncern planuje także rozbudowę punktów ładowania energii. Na początku w takich lokalizacjach jak parkingi firmowe, z których będą mogli korzystać pracownicy Volkswagena. Do 2020 r. takie punkty ładowania pojawią się we wszystkich 4 tysiącach salonów niemieckiej marki na terenie UE.