Volkswagen Arteon w pełnej krasie
Pozycjonowany powyżej Passata, Volkswagen Arteon swoją premierę ma podczas rozpoczynającej się właśnie wystawy samochodowej w Genewie. Nowa flagowa limuzyna niemieckiego koncernu będzie próbowała już od lata tego roku podebrać trochę klientów zapatrzonych w segment premium.
Volkswagen Arteon został zbudowany na modułowej platformie MQB z poprzecznie umieszczonym silnikiem z przodu auta. Arteon mierzy 4862 mm długości, 1871 mm szerokości i 1427 mm wysokości, a jego rozstaw osi wynosi 2841 mm.
Stylistycznie najnowsza nowość Volkswagena wywodzi się z koncepcyjnego modelu Sport Coupe GTE, który został zaprezentowany dwa lata temu również w Genewie. Cechami rozpoznawczymi nowego modelu powinny być długa maska silnika, LED-owe reflektory łączące się płynnie z chromowanymi listwami oraz pokrywą silnika, a także masywny tył z szerokimi błotnikami i uwypuklonymi nadkolami. W ofercie dostępne będą felgi o różnych rozmiarach - największe 20 cali.
Przestronne wnętrze ma zapewnić najwyższy komfort podróżowania, a bagażnik o pojemności od 563 do 1557 litrów pomieści sporo walizek. Volkswagen zapewnia o wysokiej jakości materiałów, użytych do wykończenia wnętrza, a także o ich spasowaniu.
Na wyposażeniu nowej niemieckiej limuzyny znajdziemy wszystkie najnowsze zdobycze techniki, jakimi obecnie dysponuje Volkswagen. Kierowcę będą wspierać m.in. aktywny tempomat nowej generacji, uwzględniający dane z komunikatów drogowych i ograniczeń prędkości, dopasowując automatycznie do nich prędkość jazdy samochodu. Dynamiczne reflektory skrętne, dzięki danym GPS, z wyprzedzeniem „wiedzą”, kiedy samochód znajdzie się w zakręcie i uruchamiają funkcję doświetlania jeszcze nim auto wjedzie w łuk drogi. Do zwiększenia bezpieczeństwa przyczynia się również system Emergency Assist drugiej generacji – gdy kierowca, np. z powodu zasłabnięcia, przestanie kontrolować pojazd, system nie tylko spowoduje hamowanie (w zakresie możliwości urządzenia).
W chwili debiutu rynkowego Volkswagen Arteona będzie oferowany w sześciu wersjach silnikowych z turbodoładowaniem i z bezpośrednim wtryskiem. Wszystkie są czterocylindrowymi jednostkami napędowymi. Benzynowe (TSI) oraz diesle (TDI) w dwóch podstawowych wersjach osiągają taką samą moc 150 KM i 190 KM. Całkowicie nową jednostką napędową jest podstawowy silnik benzynowy – 1.5 TSI Evo, który posiada m.in funkcję odłączania cylindrów (ACT). Topowa odmiana ma pod maską dwulitrowe TSI, które generuje moc 280 KM, a w dieslu najmocniejsza jednostka ma pod maską 240-konne stado.
W zależności od wersji silnikowej będzie można Arteona zamówić bądź z sześciobiegowym manualem, bądź z 7-stopniową przekładnią DSG. W obu topowych odmianach pojawi się również standardowo napęd na wszystkie koła.