V60 Plug-in - szwedzka hybryda
Volvo tuż przed targami w Genewie ujawniło wszystkie szczegóły zapowiadanego w styczniu modelu V60 Plug-in.
Szwedzki producent zdecydował się na nietypowe połączenie – silnik elektryczny sprzęgnięto z dieslem 2,4 litra o mocy 215 KM. Jednostka D5 wraz z 70-konnym elektrycznym motorem pozwala na osiągnięcie 100 km/h w 6,9 sekundy. Doskonałą elastyczność ma zapewnić wysoki moment obrotowy (440 Nm diesla + 200 Nm z silnika elektrycznego). Moc przenoszona będzie na przednie koła, jednak możliwe jest dołączenie napędu na tylną oś.
V60 Plug-in może pracować w trzech trybach Pure, Hybrid i Power. Pierwszy z nich umożliwia jazdę tylko na silniku elektrycznym, co gwarantuje zerową emisję CO2, jednak jest możliwe tylko przez maksymalnie 51 km. W trybie hybrydowym pod maską pracuje tandem – diesel i jednostka elektryczna, co wpływa na niskie zużycie paliwa – 1,88 litra na 100 km. Jest to wynik o wiele lepszy niż ten, którym mogą pochwalić się japońskie hybrydy. Honda CR-Z w cyklu pozamiejskim spala 4,4 litra, a Toyota Prius potrzebuje nieco mniej niż cztery litry. Ustawienie Power gwarantuje najlepsze osiągi, jednak zwiększa spalanie.
V60 Plug-in trafi do sprzedaży w 2012 roku i będzie znacznie droższe niż standardowy model V60 z dieslem D5. Przedstawiciele Volvo tłumaczą to wysoką cenę silnika elektrycznego i baterii. A poza tym chyba każda firma samochodowa chce trochę zarobić na ekologii, prawda?