V-Strom 1000 - Suzuki dla globtroterów
Niebawem w salonach Suzuki pojawi się V-Strom z litrowym silnikiem V2. Producent zapewnia, że turystyczne enduro będzie w stanie stawić czoła każdemu wyzwaniu.
V-Strom 1000 ABS jest kolejną generacją turystycznego enduro, które wzmocniło ofertę Suzuki w 2002 roku. Linia nowego V-Stroma jest inspirowana kształtami Suzuki DR-Z oraz DR750S z lat 80. XX wieku.
Motocykl zostanie wyposażony m.in. w regulowaną szybę, tylną lampę w technologii LED oraz gniazdo 12 V, które ułatwi korzystanie z nawigacji. Zestaw wskaźników będzie informował o aktualnej prędkości, obrotach silnika, wybranym przełożeniu, temperaturach cieczy chłodzącej i powietrza, godzinie, napięciu, ilości paliwa, spalaniu i zasięgu.
Silnik nowego V-Stroma 1000 ABS jest całkowicie przeprojektowaną jednostką o pojemności 1037 ccm. Rozwija 100 KM przy 8000 obr./min oraz 103 Nm przy 4000 obr./min. W każdej głowicy znalazły się dwa wałki rozrządu, dwie świece i dwie cewki zapłonowe. Systemie przepustnic Suzuki Dual Throttle Valve ma przyczynić się do obniżenia spalania o 16%.
Nowy V-Strom 1000 jest pierwszym seryjnym motocyklem Suzuki z kontrolą trakcji. Do wyboru są dwa poziomy czułości i możliwość wyłączenia systemu. Radialne, czterotłoczkowe "monobloki" firmy Tokico powinny zapewnić wysoką dozowalność hamulca oraz dużą siłę hamowania. Aby wytracanie prędkości przebiegało bezpiecznie nawet w krytycznej sytuacji, V-Strom otrzyma system ABS.
Motocyklowym turystom na pewno przypadnie do gustu opcjonalny system trzech kufrów o łącznej pojemności 87 litrów. Ich kształt został dopasowany do linii motocykla, a górny kufer bez problemu mieści kask.