Udana inwestycja Audi. Sprzedaż Ducati rośnie
W ubiegłym roku Ducati – włoski producent motocykli z najwyższej półki – zostało przejęte przez Audi. Nowy właściciel marki narzekać nie może. Ducati wypracowało spore zyski.
Ubiegły rok zamknięto liczbą 44102 sprzedanych motocykli oraz zyskiem na poziomie 606 milionów euro. Obie wartości są wyższe od analogicznych dla 2011 roku.
Kluczowym rynkiem dla Ducati było USA, gdzie dostarczono 9300 jednośladów. Warto dodać, że Stany Zjednoczone są niezwykle chłonnym obszarem sprzedaży. W latach 2003-2012 Ducati podwoiło liczbę dostarczonych motocykli. Imponujący wzrost był obserwowany w ostatnich sezonach. W latach 2011-2012 sprzedaż Ducati w USA skoczyła o 21%.
Najczęściej wybieranymi modelami były kultowe Monstery. Na niższych stopniach podium znalazły się jeszcze bardziej drapieżne Ducati Streetfighter oraz wszechstronne Ducati Multistrada. Nachodzący sezon upłynie pod znakiem ofensywy nowości.
Czy włoska marka będzie w stanie poprawić wyniki sprzedaży? Przykład BMW Motorrad, które mimo trudnej sytuacji gospodarczej oraz wysokich cen maszyn, nieustannie zwiększa sprzedaż, dowodzi, że w przypadku motocykli najważniejsze jest odpowiednie skomponowanie gamy.