Tyle warte są marki motoryzacyjne
Toyota ponownie okazała się najwartościowszą marką motoryzacyjną na świecie, wyprzedzając w badaniu „Global 500 – The Most Valuable Brands of 2017” trzy niemieckie marki - BMW, Mercedesa i Volkswagena.
Marka Toyota, według badania przeprowadzonego przez firmę konsultingową Brand Finance, osiągnęła w 2017 r. wartość 46,25 miliardów dolarów, o niemal 3,2 miliarda dolarów więcej niż rok wcześniej (+7,4 procent). Wynik ten zapewnił jej ponownie pierwsze miejsce w branży motoryzacyjnej i 12. miejsce w rankingu wszystkich globalnych marek. Toyota wyprzedziła m.in. takie marki jak McDonald’s, Shell, IBM, Walt Disney czy Coca-Cola.
Dodajmy, że na czołowych pozycjach ogólnego rankingu znalazły się takie marki jak Google, która została wyceniona na 109,47 mld dolarów, wyprzedzając wcześniejszego lidera - markę Apple - o 2,33 mld dolarów. Pierwszą piątkę uzupełniły Amazon (106,40 mld), AT&T (87,02 mld) i Microsoft (76,27 mld).
W pierwszej pięćdziesiątce rankingu „Global 500 – The Most Valuable Brands of 2017” znalazło się jeszcze pięć marek samochodowych - BMW (łącznie na 17. pozycji; 37,12 mld), Mercedes (21; 35,54 mld), Volkswagen (41; 25,01 mld), Nissan (42; 24,77 mld) oraz Ford (46; 22,43 mld), a drugiej pięćdziesiątce kolejne dwie marki - Honda (52, 21,32 mld) i Hyundai (60; 19,98 mld).
Druga setka najwartościowszych marek to pięć marek samochodowych - Audi (108), Porsche (109), Chevrolet (119), Renault (135) i Subaru (179). W trzeciej setce znajdziemy tylko trzy marki - Land Rover (207), Ferrari (258) i Mini (297), zaś w czwartej sklasyfikowane zostały GMC (337), Kia (339), Lexus (350) i Suzuki (358).
Do czołowej pięćsetki udało się zakwalifikować jeszcze takim markom jako Isuzu (402), Mazda (432), Geely (472), MAN (483), Volvo (491) i Opel (495).
Warto podkreślić, że choć w minionym roku Toyota utraciła pozycję lidera pod względem liczby sprzedanych samochodów, to jednak wciąż pod względem wartości marki nie ma sobie równych w branży motoryzacyjnej. Potwierdzają to różne badania wartości marek, nie tylko „The Most Valuable Brands of 2017”, ale również „The World's Most Valuable Brands” magazynu Forbes, „BrandZ 100 Most Valuable Global Brands” ośrodka badawczego Millward Brown czy „Best Global Brands” firmy Interbrand.