Twórca Diablo, Murcielago i Gallardo będzie projektował Hyundaie i Kie
O tym, że Hyundai i Kia mocno postawiły na poprawę stylistyki swoich modeli, nie trzeba chyba nikogo specjalnie przekonywać, wystarczy tylko spojrzeć na najnowsze modele koreańskiej marki i porównać je z autami sprzed kilku czy kilkunastu lat. Po to zresztą do koncernu Hyundai-Kia został ściągnięty Peter Schreyer. Teraz na stanowisku głównego projektanta zastąpi go Luc Donckerwolke, który w swoim CV ma już kilka znaczących pozycji.
Donckerwolke w koncernie Hyundai Motor Group pracuje już od 2015 r., jednak dopiero teraz otrzymał pełnię władzy, jeśli chodzi o projekty nowych modeli koreańskiego koncernu. Stanowisko głównego projektanta obejmie od 1 listopada i zastąpi w tej roli równie utytułowanego Petera Schreyera, który objął nową funkcję szefa zarządzania projektami na zasadzie doradztwa.
Przed dołączeniem do południowokoreańskiego koncernu Luc Donckerwolke spędził sporo lat w Volkswagen Group. Do niemieckiego producenta dołączył w 1992 r., a w latach 1994-1996 pracowął dla Skody. W tym okresie m.in. przyczynił się do zaprojektowania pierwszej generacji Octavii i Fabii.
W 1996 r. Donckerwolke przeniósł się do Audi, gdzie zaprojektował A4 Avant i niezwykle innowacyjne jak na tamte czasy A2. W 1998 r. belgijski projektant (urodzony w Limie) został mianowany szefem projektantów w Lamborghini, gdzie był odpowiedzialny za projekt Lamborghini Murcielago, Diablo i Gallardo, a wspólnie z Walterem de'Silvą zaprojektował w 2006 r. koncepcyjne Lamborghini Miura
Następnie, od 2005 r. swoją karierę kontynuował w Seacie, gdzie zastąpił de'Silva, który w międzyczasie przeniósł się do Audi. Pracując dla hiszpańskiej firmy, Donckerwolke stworzył poprzednią generację Ibizy. Zanim ostatecznie przeniósł się do Hyundai, w 2012 r. został mianowany dyrektorem projektowym Bentley. W czerwcu 2015 r. Donckerwolke opuścił VAG, aby dołączyć do Hyundai.
W swojej nowej roli, jako szef wszystkich projektantów w Hyundai Motor Group, będzie nadzorował pracami w globalnym zespole projektowym i będzie miał decydujący wpływ na ogólny kierunek stylistyczny marek Hyundai, Kia oraz Genesis. Jesteśmy bardzo ciekawi, czy któryś z nowych modeli zapadnie nam na dłużej w pamięci jak wymienione wyżej modele z okresu jego pracy dla koncernu Volkswagena.