Turbodoładowane 1.8 zamiast wolnossącego 2.5 - Volkswagen
Wygląda na to, że koniec kariery wolnossących silników o dużej pojemności i dużej liczbie cylindrów jest w gamie popularnych aut nieunikniony. Jednostki te są sukcesywnie wypierane przez mniejsze, ale turbodoładowane konstrukcje.
Nawet w Stanach Zjednoczonych, gdzie kocha się potężne jednostki napędowe, coraz to kolejne firmy poddają się trendowi na downsizing. Powinien dołączyć do nich koncern Volkswagena, wycofując 2,5-litrowy, 5-cylindrowy silnik rzędowy bez turbo.
Jak informuje Car & Driver, powołując się na dwa wewnętrzne źródła VW, wspomniany motor zostanie zastąpiony przez 1,8-litrowy silnik TSI, który szeroko stosowany jest w modelach na rynek europejski. Nowy "benzyniak" oferować ma 160 KM i 250 Nm, czyli mniej więcej tyle, co poprzednik.
Zastąpienie wolnossącego silnika 2.5 turbodoładowanym 1.8 TSI zagwarantować ma nie tylko wyższą wydajność, niższe spalanie i mniejszą emisję CO2, ale również uprościć proces produkcyjny - nowy silnik byłby bowiem ściśle związany ze stosowaną już w USA jednostką 2.0.