Trzy nowe Audi S z silnikiem Diesla i elektrycznym kompresorem
Audi wprowadza do swojej oferty modele S6, S6 Avant oraz S7 Sportback. Wbrew wszelkim przewidywaniom o rychłym końcu silników Diesla w tych modelach pod maską znajdziemy właśnie jednostki wysokoprężne, które dodatkowo będą wspierane elektrycznie napędzanym kompresorem.
We wszystkich nowościach z Ingolstadt pod maską znajdziemy trzylitrowego diesla V6 o mocy 349 KM i maksymalnym momencie obrotowym 700 Nm dostępnym w zakresie obrotów od 2500 do 3100 obr/min. Za odpowiednie parametry jazdy odpowiadać będzie standardowa turbosprężarka o średnicy wirnika 50 mm i doładowaniu do 2,4 bara, którą wspierać będzie także dodatkowy kompresor z elektrycznym napędem wchodzący w skład standardowej instalacji elektrycznej pracującej pod napięciem 48 voltów. Niewielki, kompaktowy silnik elektryczny o mocy szczytowej 7 kW, w zaledwie 250 milisekund rozpędza koło kompresji do prędkości 70 000 obr/min. Takie samo rozwiązanie pracuje już w prezentowanym na wystawie w Genewie Audi SQ5 TDI.
Elektryczna sprężarka wspomaga układ napędowy m.in. przy ruszaniu czy gwałtownym przyspieszaniu przy niskiej prędkości, dzięki czemu efekt tzw. „turbodziury” praktycznie nie istnieje.
System ten będzie również odzyskiwał energię marnowaną zazwyczaj podczas hamowania, która będzie przechowywana w bateriach litowo-jonowych o pojemności 10 kWh. Ponadto układ napędowy posiada tzw. funkcję żeglowania, dzięki której auto będzie mogło poruszać się ze stałą prędkością z wyłączonym silnikiem nawet do 40 s. Wszystkie te elementy mają pozwolić obniżyć spalanie o ok. 0,4 l/100 km. W wfekcie Audi S6, S6 Avant oraz S7 Sportback będą średnio zużywać od 6,2 do 6,5 litra oleju napędowego na każde 100 km.
Za przeniesienie napędu na koła obu osi odpowiada 8-biegowa przekładnia automatyczna tiptronic. Podczas normalnej jazdy 40% momentu obrotowego trafia na koła przedniej osi, a 60% na tył. W zależności od sytuacji na drodze na przednie koła może trafić maksymalnie 70% momentu, a na tył nawet 85%.
Wszystkie trzy modele mają zmienione także, w porównaniu do standardowych odmian silnikowych, zawieszenie, które zostało obniżone o 20 mm (10 mm w S7 Sportback). Zmodyfikowany został również układ kierowniczy, który posiada zmienne przełożenie i elektro-hydrauliczne wspomaganie.
Audi S6 do 100 km/h będzie w stanie rozpędzić się w równe 5 s, podczas gdy wersja kombi, a także Audi S7 będą potrzebować na to o 0,1 s więcej czasu.