Trwają prace nad nowym Porsche 911 GT3
Odmiana GT3 towarzyszy modelom Porsche już od dłuższego czasu, a jej pozycja w gamie modeli 911 zajmuje szczególne miejsce. Co prawda w ofercie niemieckiego producenta istnieją znacznie mocniejsze warianty jak np. Turbo, ale to właśnie modele z serii GT3 przez wielu fanów marki są uznawane za najbliższe filozofii legendarnego modelu.
Wszystkie modele Porsche ze znaczkiem GT3 wyposażone w wysokoobrotowy, wolnossący silnik i fabrycznie przystosowane do jazdy po torze wyścigowym, oferują szczególne wrażenia podczas jazdy, które można docenić jedynie na zamkniętym i odpowiednio przygotowanym do tego celu miejscu. Z drugiej strony jazda takim modelem po publicznych drogach nie jest wielką przyjemnością, ale nie do tego ten model został stworzony.
Wracając do tematu, model 911 oznaczony kodem 991, który swoją premierą miał we wrześniu ubiegłego roku na targach we Frankfurcie, również doczeka się wersji GT3. Obecnie trwają prace rozwojowe nad tym modelem, a jego premiera rynkowa powinna nastąpić jeszcze w tym roku. Niestety na razie nie wiadomo czy pod maską znajdzie się zmodernizowany silnik 3.8 z poprzednika, który wywodzi się z wyczynowego modelu 911 GT1 - zwycięzcy Le Mans w 1998 roku - czy może bardziej cywilizowany silnik z bezpośrednim wtryskiem z regularnych wersji nowej 911-tki.
Jednego możemy być jednak pewni. Zastosowany w nowym GT3 silnik będzie tylko nieco mocniejszy od poprzednika, a jego moc maksymalna ma zmieścić się w wąskim przedziale pomiędzy dotychczasowymi modelami GT3 (435 KM) i GT3 RS (450 KM). Wiadomo również, że napęd na koła przeniesie nowatorska, 7-biegowa skrzynia manualna wprowadzona przez model 991. Pojawiają się również plotki, że być może po raz pierwszy w GT3 zostanie zaoferowana 7-stopniowa przekładnia dwusprzęgłowa PDK.
Najtańsza odmiana nowego Porsche 911 Carrera kosztuje w Polsce 104 382 euro, czyli około 450 tysięcy złotych. Na zdjęciach prezentujemy poprzednią wersję Porsche 911 GT3.