Trophy, czyli mocniejsze Renault Megane RS
Inżynierowie działu Renault Sport również przy okazji najnowszej generacji Megane RS otrzymali zielone światło na stworzenie jeszcze mocniejszej i ostrzejszej odmiany tego modelu o nazwie Trophy.
W nowym Renault Megane RS Trophy pod maską pracuje również 1,8-litrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem, ale francuscy inżynierowie dokonali stosownych modyfikacji (głównie w turbosprężarce oraz układzie wydechowym), w efekcie których maksymalna moc wzrosła z 280 do 300 KM, a maksymalny moment obrotowy z 390 do 420 Nm. W wariancie tym do wyboru będzie manualna skrzynia biegów lub automatyczna skrzynia EDC. Obie o 6 przełożeniach.
W układzie jezdnym Renault Megane RS Trophy znajdziemy najnowsze technologie sportowego działu francuskiej marki, w tym system czterech kół skrętnych 4CONTROL i amortyzatory z hydraulicznymi odbojnikami przy sprężaniu. W standardzie nabywca otrzyma również zawieszenie Cup z twardszymi nastawami sprężyn i amortyzatorów z samoblokującym mechanizmem różnicowym Torsena.
Na koła przedniej osi trafiły tarcze hamulcowe dwumateriałowe, a także specjalne aluminiowe 19-calowe obręcze kół o zmniejszonej masie, oferowane tylko w tej wersji wraz z dopasowanymi do nich wyczynowymi oponami marki Bridgestone.
Amatorzy sportowej jazdy mogą wybrać nową generację sportowych foteli Recaro pokryte Alcantarą.
Na wyposażeniu nie zabraknie również takich znanych już rozwiązań jak możliwość wyboru trybu jazdy za pomocą systemu Multi-Sense, świateł R.S. VISION czy systemu telemetrycznego R.S. Monitor, który pokazuje poszczególne parametry jazdy.