Trójka z plusem
Tym razem to nie ocena, ale oznaczenie generacji – mimo zapowiedzi nowego modelu Range Rover przechodzi niewielki lifting.
Nową generację firma ma pokazać jesienią, ale jeszcze zapowiada zmodernizowaną wersję roku 2011. Największa nowość to turbo diesel V8 o pojemności 4,4 l i mocy 313 KM, który rozpędza auto do 100 km/h w 7,5 sekundy i po raz pierwszsy w historii marki osiąga spalanie poniżej 10 litrów - 9,4 l/100 km. Silnik współpracuje z nową ośmiostopniową skrzynią biegów ZF. W tej wersji zastosowano te same hamulce, co w samochodzie z pięciolitrowym silnikiem benzynowym o mocy 510 KM.
System Terrarin Response został ulepszony pod względem ruszania pod wzniesienia i zjeżdżania z nich. Wersja z nowym turbodieslem ma też niewielkie zmiany stylistyczne z zewnątrz (nowe maskownice i wloty powietrza) oraz we wnętrzu, gdzie znajdą się także nowe elementy wyposażenia opcjonalnego, takie jak system audio firmy Harman/Kardon z 19 głośnikami.
(mysz)