Toyota Yaris Hybrid - ponadprzeciętna ekologia
Niedawno zaprezentowana Toyota Yaris Hybrid powoli wychodzi przed szereg samochodów pro-ekologicznych. Producent chwali się, że dzięki parametrom hybrydowego zespołu napędowego, auto ma szansę stać się rewolucyjnym pojazdem w segmencie aut miejskich. Co za tym przemawia?
Emisja CO2 do atmosfery w przypadku Toyoty Yaris Hybrid wynosi zaledwie 79 g/km, więc w porównaniu do innych modeli z silnikiem spalinowym, wynik ten jest imponujący. Co ciekawe, zalety ekologiczne nie przekładają się na wady związane z dynamiką pojazdu. Auto rozwija zadowalającą, jak na mieszczucha, moc rzędu 100 KM.
Ponadto zasięg pojazdu nie jest najgorszy, a to za sprawą zoptymalizowanego systemu hybrydowego. Całość ma pracować w możliwie najbardziej efektywny sposób, z pierwszeństwem wykorzystania silnika elektrycznego przed spalinowym. Z danych testowych wynika, że średnio 66 proc. czasu i 58 proc. dystansu Yaris Hybrid pokonał wykorzystując wyłącznie silnik elektryczny. Ma to oczywiście przełożenie na pozytywne zużycie paliwa.
Toyota Yaris Hybrid jest kolejnym krokiem japońskiej marki w kierunku ogólnie pojętej ekologii, a także upowszechniania technologii hybrydowej w Europie, która jak wiadomo stoi na dość niskim, choć stale rosnącym poziomie. Nie wiemy jednak ile czasu zajmie przekonywanie się kierowców do tych rozwiązań. Sądzimy, że alternatywy w postaci silników diesla lub oszczędnych jednostek benzynowych nadal będą o wiele popularniejsze.