Toyota wybuduje swój własny Nurburgring
Toyota przymierza się do budowy nowego ośrodka testowo-badawczego w Japonii, w którym będą testowane najnowsze rozwiązania, jakie następnie pojawią się w hybrydowych oraz elektrycznych modelach japońskiej marki. Ciekawostką jest, że w wartym ok. 2,8 mld dolarów kompleksie pojawi się także specjalny tor, który będzie wzorowany na legendarnym torze Nurburgring.
Nowe centrum testowo-badawcze zostanie wybudowane w prefekturze Aichi, a więc w pobliżu głównej siedziby koncernu. Na łącznej powierzchni 650 hektarów powstanie aż 11 torów testowych, które będą odzwierciedlać różne warunki, jakie mogą się pojawić na drogach całego świata. Wspomniany tor wzorowany na słynnym niemieckim torze Nurburgring będzie służył do testowania stabilności prowadzenia, hamowania oraz zachowania samochodów podczas szybkiej, wymagającej jazdy. Powstanie także 5,3-kilometrowa, górska trasa o wielu ostrych zakrętach i
różnicy wysokości 75 m.
Zgodnie z harmonogramem prac pierwsze obiekty w nowym centrum zostaną oddane do użytku już w przyszłym roku. Cały kompleks będzie zaś gotowy do 2023 r.
Wybudowanie nowego centrum testowo-badawczego jest niezbędne ze względu na dynamiczny rozwój gamy zelektryfikowanych modeli. Toyota zamierza do 2030 r. zwiększyć sprzedaż zelektryfikowanych samochodów osobowych do 5,5 miliona rocznie z obecnych 1,5 miliona. Dziś koncern oferuje 35 modeli hybrydowych, jedną hybrydę plug-in i jeden model na wodorowe ogniwa paliwowe. W ciągu najbliższej dekady ich liczba znacząco się zwiększy – w 2020 r. dołączą pierwsze modele w pełni elektryczne, kolejne auta wodorowe i hybrydy plug-in oraz klasyczne hybrydy.
Nowy ośrodek testowy pozwoli dostosować nowe modele Toyoty do gustów, przyzwyczajeń i potrzeb użytkowników oraz regulacji prawnych zarówno na rozwiniętych rynkach, takich jak Japonia, Europa czy USA, jak i w tych częściach świata, gdzie rynek motoryzacyjny intensywnie się rozwija, jak Indie czy Chiny.
W nowym ośrodku zostanie zatrudnionych od 3200 do maksymalnie 3850 osób, głównie spośród obecnych pracowników Toyoty.
Kiedy kompleks w Aichi zostanie uruchomiony, istniejące centrum w Shibetsu wyspecjalizuje się w testach jazdy zimą, natomiast centrum techniczne Higashi-Fuji będzie służyło przede wszystkim do opracowywania technologii przyszłości.