Toyota Verso po sporej kuracji odmładzającej
Kuracje odmładzające, odświeżające, liftingi, poprawki i aktualizacje - praktycznie codziennie w sieci pojawiają się informacje o tego typu akcjach producentów. Zazwyczaj zmiany ograniczają się do kilku elementów, ale czy z Toyotą Verso jest tak samo? Wbrew pozorom - nie.
Na pierwszy rzut oka odświeżona Toyota Verso doczekała się zmian stylistycznych w przedniej części, które mają upodobnić ją do innych modeli w ofercie - Auris, Yaris oraz Avensis. Owszem, ale skrupulatni Japończycy wyliczają, że w aucie zmieniono aż 470 części i całą operację śmiało można nazwać głębokim liftingiem i udoskonaleniem na półmetku życia modelu.
Zacznijmy jednak od początku. Jak wspomnieliśmy, główne zmiany zauważalne są w przedniej części auta. Znajdziemy tam nowy zderzak, nadkola, przeprojektowany grill oraz nowe lampy ze zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej wykonanymi w technologii LED. Na szczęście to nie wszystkie zmiany.
Po bliższej obserwacji Toyoty Verso można zauważyć nowe, mniejsze i składane lusterka boczne ze zintegrowanymi kierunkowskazami. Oprócz tego w ofercie pojawią się dwa nowe wzory aluminiowych felg do wyboru. Przechodząc do tylnej części auta, warto również wspomnieć o nowej stylistyce zderzaka, który teraz wyposażono w niewielki dyfuzor.
Zmiany przechodzą również do wnętrza, gdzie znajdziemy nowe wykończenie detali oraz świeże materiały i kolory tapicerki. Teraz wykończenie drzwi, podłokietników oraz kierownicy wykonano ze skóry. Oprócz tego zegary podświetlone są na biało, natomiast wszystkie guziki i pokrętła sterowania świecą na pomarańczowo.
Odświeżona Toyota Verso nadal będzie oferowana w trzech wersjach wyposażenia, choć jak twierdzi producent, we wszystkich wariantach znajdzie się coś nowego. Dla przykładu, teraz we wszystkech wersjach w standardzie dostaniemy 6,1-calowy kolorowy wyświetlacz dotykowy z systemem multimedialnym.
Pod maską Toyoty Verso bez większych zmian - nadal będzie pięć jednostek do wyboru, choć wszystkie silniki zostały delikatnie poprawione w celu zmniejszenia zużycia paliwa i emisji CO2. W ofercie znajdziemy więc trzy Diesle - 2,0-litra o mocy 126 KM, 2,2-litra o mocy 150 lub 177 KM, jak również dwie jednostki benzynowe - 1,6-litra 132 KM oraz 1,8-litra o mocy 147 KM.
Więcej informacji oraz zdjęć pojawi się już wkrótce, zapewne jeszcze przed oficjalnym debiutem na Salonie Samochodowym w Paryżu.