Toyota TS040 Hybrid - usprawniony dominator
Toyota zachowała się podobnie jak Audi i zamiast zupełnie nowego bolidu zaprezentowała mocno zmodyfikowany i udoskonalony zeszłoroczny model TS040 Hybrid.
Zeszłoroczny zwycięzca został mocno udoskonalony i usprawniony. Producent liczy na to, że sprawdzone rozwiązania zdadzą egzamin również w tym sezonie. Jeśli chodzi o zmiany, zmodyfikowano przednią część, poprawiono sztywność nadwozia oraz odporność na uderzenia. Zmodyfikowano również zawieszenie w celu poprawienia wytrzymałości i trwałości opon. Podobnie jak w Audi przygotowano dwa zestawy aerodynamiczne - na tory szybkie jak np. Le Mans oraz techniczne, wymagające większej siły docisku.
A co o swojej maszynie pisze producent?
"W 2014 roku Toyota została pierwszym w historii zespołem z Japonii, który zdobył mistrzostwo świata w serii wyścigów długodystansowych, a Anthony Davidson i Sebastien Buemi zdobyli tytuł mistrzowski w kategorii kierowców. W kluczowym momencie sezonu, kiedy osiągi i niezawodność okazały się najważniejszymi czynnikami sukcesu, bolid TS040 HYBRID udowodnił swoją bezkonkurencyjność na tych polach, zwyciężając w pięciu na osiem wyścigów.
Na sezon 2015 mistrzowski bolid został zmodernizowany, otrzymując nowe rozwiązania aerodynamiczne, nową strukturę przedniej części nadwozia, nową kinematykę zawieszenia, minimalizującą zużycie opon, oraz obniżoną masę. Podobnie jak w ubiegłym sezonie, bolid będzie startował w kategorii hybrydowej 6MJ z modyfikacjami. W przypadku Toyoty jest to superkondensator, podnoszący wydajność układu."
Jeśli chodzi o napęd, jest to hybrydowy układ bazujący na jednostce 3.7 V8 oraz dwóch silnikach elektrycznych. W szczytowych momentach moc całego układu to przeszło 1000 KM. Z ciekawych elementów warto wymienić sekwencyjną 7-biegową skrzynię biegów, wielodyskowe sprzęgło ZF, mechanizm różnicowy z blokadą mechaniczną. Za przyczepność mechaniczną odpowiadają niezależne, podwójne wahacze poprzeczne, drążki skrętne czy też stabilizatory poprzeczne z przodu i z tyłu. Za hamowanie odpowiada dwuobwodowy hydrauliczny układ hamulcowy, zaciski hamulcowe ze stopu metali lekkich z przodu i z tyłu oraz wykonane z włókna węglowego wentylowane tarcze z przodu i z tyłu.