Toyota światowym liderem sprzedaży w 2010 roku
Rok 2010 upłynął w Toyocie pod znakiem globalnych akcji serwisowych. I choć wydawać by się mogło, że nadszarpnięty wizerunek japońskiego giganta drastycznie zmniejszy wyniki sprzedaży, Toyota utrzymała pozycję lidera w światowej sprzedaży nowych aut.
W ubiegłym roku, koncern Toyota Motor Corporation, obejmujący przede wszystkim Toyotę i Lexusa, przekazał swoim klientom 8.420.000 egzemplarzy nowych modeli. Oznacza to, że w stosunku do roku 2009, sprzedaż wzrosła o 8 procent.
Tuż za japońską firmą, z wynikiem sprzedaży na poziomie 8.390.000 sztuk, znalazł się General Motors. Amerykański koncern odnotował tym samym 12-procentowy wzrost w stosunku do 2009 roku. W samych Chinach słupki sprzedaży wzrosły aż o 29 procent.
Za Japonią i Stanami Zjednoczonymi znalazł się koncern rodem z Niemiec. Volkswagen AG sprzedał w ubiegłym roku 7.140.000 samochodów, uzyskując 14-procentowy wzrost w stosunku do roku poprzedniego. Jednak trzecie miejsce okazuje się dla grupy Volkswagena niewystarczające – koncern chce w 2018 roku wyprzedzić wszystkie inne firmy, sprzedając swoim klientom 10 milionów aut.