Toyota Rav4 Hybrid - nareszcie
Toyota sukcesywnie poszerza ofertę modeli hybrydowych. Po Priusie, Yarisie i Aurisie na listę modeli z napędem kombinowanym trafia Rav4.
Toyota Rav4 jest na rynku już od ponad dwudziestu lat. W tym czasie przysporzyła sobie wielu zwolenników. W Europie oferowana z silnikami wysokoprężnymi, a w Stanach Zjednoczonych dwukrotnie była oferowana w wersji elektrycznej. Do tej pory brakowało w ofercie jedynie typowej dla Toyoty wersji hybrydowej. W tym roku, przy okazji modernizacji, Toyota naprawia ten błąd wprowadzając do sprzedaży Ravkę z napędem kombinowanym.
Zacznijmy od wyglądu. Odnowiona Rav4 otrzymała pas przedni upodabniający ją do innych nowości Toyoty, jak Auris i Avensis w wersjach po faceliftingu. Przedni zderzak uformowano tak, że teraz twarz auta wydaje się niepokojąco groźna. Z tyłu lampy o nowym kształcie są największą zmianą.
Hybrydowe Rav4 zostało wyposażone w system E-Four, czyli hybrydowy napęd na obie osie. Z przodu pracuje znany z innych hybryd koncernu czterocylindrowy silnik 2.5 współpracujący z silnikiem elektrycznym poprzez skrzynię bezstopniową E-CVT. Na tylnej osi pracuje w pełni niezależny silnik elektryczny włączając się do gry, gdy potrzebny jest napęd obu osi naraz. Moc całego układu wynosi maksymalnie 194 KM, co czyni to całkiem spore i ciężkie auto dość żwawym, jednocześnie pozwalając cieszyć się niskim spalaniem wynoszącym średnio 4,9 l/100 km.