Toyota Prius - wyrazista czwórka
Nowa Toyota Prius wyróżnia się nie tylko stylistyką, ale też znacznie zmodernizowaną techniką. W trybie elektrycznym auto pokona ponad 50 km.
Patrząc na reflektory i tylne lampy nowego Priusa trudno odmówić jego stylistom odwagi. To główne elementy przykuwające uwagę do czwartej generacji najpopularniejszego samochodu hybrydowego na świecie. Jednak takie założenie od początku przyświecało Toyocie, aby Prius jak najbardziej wyróżniał się spośród innych samochodów.
Czwarta generacja Toyoty Prius powstała na nowej platformie nazwanej Toyota New Global Architecture (TNGA). Umożliwiła ona niższe zamontowanie silnika, a także innych podzespołów, przez co obniżył się środek ciężkości. Nadwozie jest też o 60% sztywniejsze. Wszystko to w połączeniu z szerszym (15 mm), dłuższym (60 mm) i niższym (20 mm) nadwoziem wpłynęło to na lepsze prowadzenie.
Silnik spalinowy 1.8 został zoptymalizowany pod kątem wydajności. Jego sprawność przekracza 40%, co jest najlepszym wynikiem dla jednostek benzynowych. Zmniejszono elementy układu hybrydowego, podobnie jak same akumulatory, które mimo mniejszej masy są wydajniejsze i szybciej się ładują. Łączna moc układu wynosi 150 KM, a zasięg w trybie elektrycznym wynosi 56 km.
Wnętrze utrzymano w duchu poprzednika. Wszystkie istotne informacje wyświetlane są na umieszczonym centralnie wyświetlaczu, by nie rozpraszać kierowcy podczas oszczędnej i defensywnej jazdy. W nowym modelu nie zabraknie dużego dotykowego ekranu systemu multimedialnego, czy nowinek w postaci bezprzewodowej ładowarki do smartfonów. Auto zostanie też wyposażone w szereg systemów bezpieczeństwa, jak asystent utrzymania pasa ruchu, system pokolizyjny, adaptacyjny tempomat, czy system odczytujący znaki drogowe.