Toyota Prius spala naprawdę mało
Zazwyczaj mamy mieszane uczucia, jeśli chodzi o podawane przez producentów wyniki spalania, dlatego z ciekawością podchodzimy do wszelkiego typu testów, gdzie sprawdzane jest zużycie paliwa w rzeczywistym ruchu drogowym. Ostatnio Toyota urządziła wyścig, w którym konkurowano ze sobą o jak najniższe zużycie paliwa.
Podczas dwudniowego rajdu Toyota Economy Race 2016, w którym dziennikarze motoryzacyjni konkurowali ze sobą pod względem jak najniższego zużycia paliwa za kierownicą nowej Toyoty Prius, najlepszy wynik uzyskany w czasie imprezy wyniósł tylko 2,970 l/100 km w jeździe miejskiej i 2,687 l/100 km poza miastem.
W rajdzie wzięło udział dziewięć dwuosobowych załóg. Wszystkie zespoły wystartowały nowymi Priusami, które niedawno zadebiutowały w salonach. Zwycięzcy klasyfikacji generalnej uzyskali średnie spalanie 2,807 l/100 km.
Pierwszego dnia odbył się etap miejski, w którym najlepszy wynik wyniósł 2,970 l/100 km. Trasa drugiego etapu została wytyczona po drogach w okolicach Krakowa, a różnica poziomów wyniosła maksymalnie 233 m. Najlepszy wynik na tym etapie wyniósł 2,687 l/100 km.
W czasie dwudniowego rajdu 9 załóg przejechało nowymi Priusami łącznie 1844 km. Średnio uczestnikom udało się uzyskać spalanie na poziomie 3,042 l/100 km (w mieście 3,201 l/100 km, poza miastem 2,997 l/100 km). Konkurencja była bardzo wyrównana – różnica między najlepszym i najgorszym wynikiem wyniosła tylko 0,3 l/100 km.
Prius czwartej generacji przynosi największy postęp w technologii hybrydowej od debiutu pierwszego Priusa w 1997 roku. Zupełnie nowa płyta podłogowa TNGA z nowym zawieszeniem zapewnia bardzo dobre prowadzenie. Z kolei opływowe nadwozie i napęd hybrydowy nowej generacji gwarantują świetne wyniki spalania. Udało się to osiągnąć m.in. dzięki udoskonalonemu silnikowi benzynowemu o sprawności 40%.