Toyota Prius Plug-In - bo liczy się niska emisja CO2
Toyota ogłosiła ostateczne dane dotyczące emisji spalin dla Priusa Plug-In Hybrid. Nie trudno się domyślić, że wynik jest bardzo niski, choć w tym przypadku im mniej tym lepiej.
Nowa Toyota Prius Plug-In generuje zaledwie 49 g/km CO2, co jest wynikiem bardzo dobrym. Dla porównania, tradycyjny model Priusa, który i tak jest uważany za bardzo pro-ekologiczny samochód, generuje niemal dwa razy wyższą emisję, a konkretniej 85g/km.
Co ciekawe, nowy Prius Plug-In ma większy akumulator, który pozwala mu na podróż bez napędu spalinowego na dystansie około 25 KM. Nie jest to wiele, ale z pewnością kolejna zaleta wszystko rekompensuje. Otóż w odróżnieniu od typowo elektrycznych samochodów, których naładowanie może trwać nawet 12 godzin, ładowanie Priusa Plug-In zajmie zaledwie półtorej godziny. Po wyczerpaniu baterii do akcji wkracza silnik benzynowy, który na pełnym baku zrobi niespełna 770 km.
Pod innymi względami nowy Plug-In jest praktycznie taki sam jak standardowy Prius. Ma na przykład identyczną przestrzeń w środku oraz taki sam bagażnik o pojemności 443 litrów.
Auto trafi do sprzedaży już w wakacje, a jego cena na rynku brytyjskim (prawdopodobnie tam trafi w pierwszej kolejności) wyniesie 30000 funtów. Warto zwrócić uwagę na to, że tam rząd daje dotację na tego typu auto w wysokości 5000 funtów. Pozazdrościć.