Toyota powoli odkrywa karty
Niektórzy producenci odkryli już wszystkie karty, jeśli chodzi o nowości, jakie zostaną zaprezentowane już w przyszłym tygodniu na wystawie w Genewie. Niektórzy jeszcze trochę się z tym wstrzymują. Do tej drugiej grupy należy Toyota, która dopiero dziś przedstawiła listę swoich genewskich premier jednak bez żadnych szczegółów ani zdjęć planowanych nowości.
Z pewnością najważniejszą nowością, z punktu widzenia rynkowego, na stoisku Toyoty w Genewie będzie niewątpliwie Auris trzeciej generacji. Japończycy zapewniają, że nowe wcielenie tego kompaktowego modelu będzie dość mocno przeprojektowane stylistycznie i będzie miało bardziej dynamicznie ukształtowane nadwozie. Nowy ma być również napęd hybrydowy w Aurisie, w którym główną rolę będzie odgrywać dwulitrowy silnik benzynowy. Wraz z nowym Aurisem Toyota zaczyna wdrażać strategię poszerzania dostępnych wersji hybrydowych w najważniejszych modelach. Można się więc spodziewać wariantu nastawionego wyłącznie na jak najniższe spalanie i emisję zanieczyszczeń oraz odmiany o nieco dynamiczniejszym charakterze.
W Genewie zobaczymy również po raz pierwszy odświeżoną wersję małego Aygo. Facelifting Toyoty Aygo przyniesie nie tylko zmienione oblicze, ale również zmodernizowany silnik o nieco większej mocy.
Zgodnie z koncepcją „Better Mobility For All” japoński koncern przedstawi w Genewie główne kierunki, w których poszukuje najlepszych rozwiązań w dziedzinie designu i technologii, które pozwolą w pełni wykorzystać potencjał samochodów elektrycznych na baterie (BEV) i wodorowe ogniwa paliwowe (FCEV), autonomicznego prowadzenia i sztucznej inteligencji (AI).
Europejska publiczność będzie mogła po raz pierwszy zapoznać się z serią trzech autonomicznych pojazdów elektrycznych Concept-i. Każdy z nich został zaprojektowany z myślą o innej grupie użytkowników oraz jest przystosowany do poruszania się w innym środowisku.
Toyota Fine-Comfort Ride Concept jest z kolei przykładem, w jaki sposób technologia napędu elektrycznego na wodorowe ogniwa paliwowe może służyć w przestronnym samochodzie klasy premium o łatwym w aranżacji wnętrzu.
W Genewie Toyota pokaże również, długo wyczekiwany, sportowy model. Niestety, jak się okazuje, będzie to wciąż wersja koncepcyjna. Niemniej jednak cieszymy się przeogromnie, gdyż stanowi on zapowiedź powrotu największej ikony w historii sportowych samochodów Toyoty.