Toyota ponownie najcenniejsza
Toyota, jako jedyna marka motoryzacyjna, uplasowała się wśród dziesięciu najbardziej wartościowych marek świata. Obok takich gigantów jak Apple, Google czy Microsoft.
Japońska marka już od lat przewodzi w kategorii najcenniejszych marek samochodowych i należy do ścisłej czołówki najwyżej wycenianych globalnych marek. W tegorocznej edycji rankingu „The World's Most Valuable Brands” magazynu Forbes Toyota została wyceniona na 44,7 mld dolarów, to o 9% więcej niż przed rokiem, co dało jej dziewiątą pozycję w łącznym rankingu.
Pierwszą piątkę zajęły w całości firmy z branży nowoczesnych technologii. Najcenniejszą marką okazał się Apple (182,8 mld), który wyprzedził kolejno takie marki jak Google (132,1 mld), Microsoft (104,9 mld), Facebook (94,8 mld) oraz Amazon (70,9 mld). Ponadto czołową dziesiątkę najbardziej wartościowych globalnych marek uzupełniły, obok Toyoty, Coca-Cola (57,3 mld), Samsung (47,6 mld), Disney (47,5 mld) oraz AT&T (41,9 mld).
W rankingu „The World's Most Valuable Brands” znalazło się w sumie 100 marek, w tym 13 samochodowych. W drugiej dziesiątce, zajmując drugie i trzecie miejsce w kategorii motoryzacja, uplasowały się Mercedes-Benz i BMW, które zostały wycenione odpowiednio na 34,4 i 31,4 mld dolarów.
Kolejne miejsca w rankingu zajęły: Honda (25,5 mld), Audi (14,8 mld), Ford (14,1 mld), Chevrolet (11,5 mld), Porsche (11 mld), Lexus (9,5 mld), Nissan (9,4 mld), Hyundai (8,7 mld) oraz Volkswagen (7,9 mld).